محمد الهندی:

آمریکا و اسرائیل مانع توافق آتش‌بس هستند

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مانع اصلی به بن بست کشیده شدن توافق آتش‌بس خواند.
کد خبر: ۶۸۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸ - 27August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: آمریکا به‌دنبال افزایش فشار بر «اسرائیل» نیست و به همین علت نتانیاهو نیز نمی‌خواهد توافق آتش‌بس حاصل شود.

آمریکا و اسرائیل مانع توافق آتش‌بس هستند

وی با اشاره به گفت‌وگو‌هایی که با حماس در مورد مذاکرات قاهره داشته است، تاکید کرد که موضع ملی چیزی است که حماس در قاهره از خود نشان داده است. میانجی‌ها باید فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی وارد کنند و اصرار نتانیاهو برای در اختیار داشتن کنترل محور فیلادلفیا اقدامی سیاسی و غیر امنیتی است.

الهندی خاطرنشان کرد: گذرگاه رفح موضوع داخلی مربوط به فلسطینی‌ها است و کسی نمی‌تواند در خصوص نحوه مدیریت آن چیزی به ما دیکته کند.

این مقام ارشد جهاد اسلامی، آمریکا را مشکل اساسی در این روند خواند و تاکید کرد که منافع انتخاباتی کاخ سفید رسیدن به توافق در این مذاکرات است.

وی در تشریح مختصات توافق تاکید کرد: تحرک بین مناطق شمالی و جنوبی غزه باید آزادانه صورت گیرد، اما رژیم صهیونیستی بنا بر اهداف حزبی و سیاسی افراطی خود در محور‌های مربوط به توافق از موضوعاتی که قبلا پذیرفته نیز عقب نشینی می‌کند.

الهندی با اشاره به اینکه تیم‌های فنی همچنان در قاهره حضور دارند، تاکید کرد: مشکل توافق فنی نیست و رژیم صهیونیستی به دنبال سلطه بر محور‌های مختلف غزه است تا بتواند تحرکات ساکنان آن و نحوه زندگی آنها را تحت کنترل خود داشته باشد.

این عضو ارشد مقاومت فلسطین تاکید کرد: مقاومت با عملیات‌های روزانه خود ارتش رژیم صهیونیستی را به فرسایش کشانده و آنها را مجبور به عقب نشینی از غزه خواهد کرد. دستاورد‌هایی که مقاومت در غزه داشته است، باعث حفظ کرانه باختری نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار