سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع):

پیش‌بینی اسکان برای ۳۶۰ کاروان زائر پیاده در مشهدالرضا

رضایی گفت: برای ۳۶۰ کاروان زائر پیاده در مشهد پیش‌‎‎بینی اسکان صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۸۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ - 27August 2024

پیش‌بینی اسکان برای ۳۶۰ کاروان زائر پیاده در مشهدالرضابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حسین رضایی» سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای زائران پیاده در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اظهار داشت: این جمعیت تقریباً از ابتدای ماه محرم ثبت‌نام زائران پیاده و کاروان‌ها را در مشهد آغاز کرده و تاکنون ۳۶۰ کاروان ثبت‌نام کردند. بیش از ۲۴۰ کاروان در نوبت ثبت‌نام قرار دارند.

وی افزود: اکنون برای ۳۶۰ کاروان پیش‌بینی اسکان شده است و تقریباً ۶۵ هزار نفر از این تعداد کاروان سامان‎‌دهی شدند و این آمادگی است که برای ۴۰ هزار نفر دیگر نیز اسکان فراهم شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در ۹۷۰ کیلومتر پوشش خدماتی داریم، تصریح کرد: اکنون ۲۱۰ محل اسکان آماده شده است و برای اولین‌بار برای همه مدیران کاروان در سراسر کشور که در مسیر هستند، پیامک ارسال می‌شود که در آن محل اسکان با جزئیات و شماره تماس جهت هماهنگی، ذکر شده است.

رضایی با بیان اینکه خدمات رفاهی، فرهنگی، اسکان و درمانی در محل اسکان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در حوزه جاده‌ای که مهم‌ترین حوزه فعالیت ما است، در ۱۰ محور ورودی اعم از فاروج به مشهد، تربت جام سرخس، کلات، تربت‌حیدریه، نیشابور، خرو، قوچان و سیدی و روستا‌های اطراف طرقبه و شاندیز ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در حال آماده‌سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های شب‌خواب هم آمادگی برای پذیرش زائر را دارند، ادامه داد: دورترین مسیری که زائران پیاده به مشهدالرضا تشرف پیدا می‌کنند از شهر نهبندان از توابع استان خراسان جنوبی است. در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان و استان‌های شمالی، آمادگی خدمت‌رسانی در این مسیر‌ها وجود دارد.

رضایی با اشاره به ارائه خدمات رفاهی بیان داشت: مصرف نان جاده‌ای در این ایام تقریباً ۲۰ میلیون قرص نان است که تهیه این مقدار قرص نان برای زائران در راه کار سختی است که خوشبختانه هر سال تامین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار