فرماندار پاوه:

ویژگی‌ بارز شهدای خدمت، عشق به مردم و تلاش شبانه‌روزی بود

«حیدری» گفت: شهید رجایی و شهید رئیسی از نظر فضایل اخلاقی شباهت زیادی به هم داشتند؛ در واقع هر دوی آن‌ها ویژگی‌هایی نظیر مردم‌دار بودن، اهل خدمت، ساده‌زیست بودن، کوشایی در حل مشکلات مردم و کشور، عشق به محرومین و مردم، تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر بودن را داشتند.
کد خبر: ۶۸۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ - 27August 2024
ویژگی‌ بارز شهدای خدمت، عشق به مردم و تلاش شبانه‌روزی بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،‌ «علیرضا حیدری» فرماندار شهرستان پاوه امروز در مراسم تجليل از کارمندان نمونه، ضمن گراميداشت یاد همه شهدا به‌خصوص ۶۵۰ شهید شهرستان پاوه، هفته دولت و نیز تبریک به مناسبت روز کارمند، اظهار داشت: همه کارکنان ما خادم نظام‌ جمهوری اسلامی هستند؛ باید دانست این دوران خدمت یک دوران طلایی در زندگی هر کدام از ما است و ممکن است در دوران بازنشستگی به‌خاطر عدم استفاده حداکثری از آن‌ها غبطه بخوریم.
 
فرماندار شهرستان پاوه گفت: شهدای خدمت به‌عنوان الگویی ماندگار برای همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته‌ می‌شوند؛ بنابراين همه ما باید در تلاش و خدمت صادقانه از آن‌ها الگو بگیریم.
 
وی افزود: در حقیقت هر کدام از ما تا زمانی که حضور داریم، باید خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم که این خدمت‌ها برای ما باقیات الصالحات خواهد بود‌. همه کارمندان باید بر اساس وجدان بیدار خود و نه به‌خاطر پول، تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات بهتر به ارباب‌رجوع و مراجعین انجام دهند؛ تا هیچ‌کس ناامید از هیچ اداره‌ای بازنگردد.
 
فرماندار شهرستان پاوه با بیان ویژگی‌های شهدای دولت ازجمله شهید رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی، بیان کرد: شهید رجایی و شهید آیت‌الله رئیسی از نظر فضایل اخلاقی شباهت زیادی به هم داشتند؛ در واقع هر دوی آن‌ها ویژگی‌هایی نظیر مردم‌دار بودن، اهل خدمت، ساده‌زیست بودن، کوشایی در حل مشکلات مردم و کشور، عشق به محرومین و مردم، تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر بودن را داشتند.
 
این مسئول اضافه کرد: علت اینکه شهیدان رجایی و رئیسی در قلوب مردم جای ویژه‌ای دارند، این است که آن‌ها بسیار به فکر مردم بوده، به درد دل‌های آن‌ها گوش کرده و در نهایت پیگیر رفع مشکلات مردم بودند. آن‌ها در تاریخ نظام جمهوری اسلامی یک برگ زرین به نام سند خدمت صادقانه، عاشقانه به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را به نام خود ثبت کردند.
 
حیدری با بیان اینکه شهدای خدمت به‌عنوان الگو برای همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته‌ می‌شوند، تصريح کرد: همه ما باید در تلاش و خدمت صادقانه از آن‌ها الگو بگیریم. اینکه فردی در بالاترین مقام نظام‌ جمهوری اسلامی یعنی ریاست‌جمهوری باشد، ولی خود را از پایین‌ترین افراد جامعه بداند، یک ویژگی بسیار ارزشمند و متعالی است؛ در نهایت هم خداوند پاداش‌ آن‌ها را با شهادت داد.
 
وی اضافه کرد: مدیران مجموعه‌ها باید قدردان کارکنان خدوم، شایسته و زحمت‌کش خود باشند، زیرا موفقیت به‌تنهایی به دست نمی‌آید و همراهی همه همکاران را می‌طلبد. در واقع کارکنان‌ شایسته و کاربلد تقویت‌کننده تیم مدیران برای ارائه خدمات بهتر و ضامن موفقيت آن‌ها هستند؛ بنابراین بهره‌وری یک سازمان نتیجه یک کار جمعی است.
 
فرماندار شهرستان پاوه تأکید کرد: در هر همه ارگان‌ها و ادارات باید از کارکنان نمونه و برتر تجلیل شود؛ تا آن‌ها فکر نکنند که کسی به آن‌ها و کارشان توجهی ندارد. روز کارمند فرصت مناسبی برای تقدیر از کارکنان پرتلاش و زحمت‌کشی است که موجب سربلندی و عزت کل مجموعه هستند.
 
وی افزود: اگر به کار باتقوا، ایمان، صداقت، درستکاری، و نیز به عنوان یک وظيفه دارای ثواب اخروی نگاه شود، خیلی از مسائل در مجموعه‌های اداری حل خواهد شد. در واقع همه ما باید ارباب‌رجوعان را ولی‌نعمت خود دانسته و رضايت آن‌ها جلب کنیم. مدیران نباید صرفاً خود را در حصار بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها قرار دهند، گاهی می‌توان با پیروی از قانون هم انعطاف بیشتری به خرج داد.
 
حيدری بیان داشت: در حقيقت همه کارکنان و مدیران باید قدرت ارائه طرح، برنامه و ایده به نفع مردم و نیز پیگیری آن‌ها از افراد و مدیران مافوق خود را داشته باشند؛ باید کارهایی را که خلاقانه و عام‌المنفعه‌ بوده و گره از کار مردم باز می‌کند، با همکاری هم اجرا کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار