معرفی کتاب؛

«دلاوران دیار عشق»

کتاب «دلاوران دیار عشق» یادنامه سی و چهار شهید والامقام محله امام رضا (ع) اردبیل که به نویسندگی «امیرمحمد وکیلی سامیان» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 27August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «دلاوران دیار عشق» یادنامه سی و چهار شهید والامقام محله امام رضا (ع) اردبیل که به نویسندگی «امیرمحمد وکیلی سامیان» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

حقیقت امر این است که اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران برای مردم معرفی گردد، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

در این کتاب برشی از سرگذشت و خاطرات سی و چهار شهید والامقام محله امام رضا (ع) اردبیل جمع بندی شده‌است. تا نسل جدید و آینده از وجود چنین مردانی آگاه باشند و کسانی که در این مسیر بوده‌اند ولی اهداف شهادت را درک نکرده‌اند، مجدداً با اندیشه‌ای عمیق به قضیه نگاه کنند.

در بخشی از کتاب آمده است:

آقای جعفری مرد به تمام معنای بود. شاهکار‌ها و ترفند‌هایی که از او نمایان می‌شد و به رزمندگان می‌آموخت، فوق العاده کم نظیر و یا حتی بی نظیر بود.

ما آن زمان در گردان مصطفی خمینی عضو بودیم. تقریبا اواخر عمر شهید جعفری بود که فرمانده تیم مان آقای فلاح شهید شد و آقای صالح جعفری بنا به رشادت و شایستگی که داشت، به جای شهید فلاح فرمانده تیم ما قرار داده شد.

بعد از پشت سرگذاشتن چند عملیات به مرحله آمادگی برای انجام عملیات رمضان رسیدیم. آقای جعفری با اینکه می‌دانست عملیات سخت و خطرناکی در پیش است، نسبت به روز‌های قبل خیلی پرانرژی و خوشحال بود.

در تیم ما نوجوانی به نام جلال الدین صالحی حضور داشت. با توجه به اینکه می‌دانستیم عملیات خطرناکی در پیش است، مانع آمدن آقای صالحی شدیم؛ ولی او عصبی شده روی ما اصلحه کشید و گفت: آمدن و نیامدن من به شما هیچ ربطی ندارد. من خودم می‌دانم برای چه به اینجا آمده ام نیازی به دخالت شما نیست.

خیلی ناراحت شده بود، ترسیدیم از شدت ناراحتی شلیک کند. آقای جعفری زود او را بغل کرد تا او را آرام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار