مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

هدف و اولویت امروز ما ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است

سرهنگ الهی‌راد گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و مقاومت به ادامه حیات مقتدرانه انقلاب و نظام اسلامی نیرو و برکت می‌بخشد و هدف و اولویت امروز ما ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 27August 2024

هدف و اولویت امروز ما ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (سه‌شنبه) در جلسه هماهنگی ساخت و تجهیز موزه دفاع مقدس و مقاومت که با حضور شهردار و معاونین شهرداری بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و مقاومت به ادامه حیات مقتدرانه انقلاب و نظام اسلامی نیرو و برکت می‌بخشد و هدف و اولویت امروز ما ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری بجنورد در محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس، تصریح کرد: ترویج مکتب دفاع مقدس که منبعث از فرهنگ عاشورا است، ترویج ایثار و مقاومت در مقابل مستکبران عالم است. هدف از ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت استان ایجاد محلی برای همرسایی تفکرات و جریان‌های سازنده انقلاب و نظام اسلامی و راهکاری مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

سرهنگ الهی‌راد با اشاره به نقشه محوطه موزه دفاع مقدس، گفت: زمین موزه دفاع مقدس با عوارض طبیعی موجود نمودی از مناطق عملیاتی غرب و جنوب است که می‌توان با طرح و برنامه‌ریزی مناسب و ایفای نقش همه ادارات و نهاد‌های کشوری و لشکری استان، نقش استان خراسان در دفاع مقدس را بازسازی و برای بازدیدکنندگان تبیین کرد.

در ادامه جلسه «سید محمدعلی کشمیری» شهردار بجنورد تداوم راه شهدا و ایثارگران را خدمت صادقانه دانست و عنوان کرد: شهدا و رزمندگان که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، برترین انسان‌های زمان خود بودند. شهادت و ایثار والاترین مصادیق نیکی‌ها است که به آن نائل آمدند.

شهردار بجنورد با تأکید بر اینکه ما تعهدات زیادی نسبت به شهدا و جامعه ایثارگری داریم، گفت: همه افراد این مرز و بوم به شهدا، خانواده معزز شهیدان و ایثارگران مدیون هستیم و تعهدات وجدانی در قبال این عزیزان داریم که باید به آنها پایبند باشیم. شهرداری بجنورد از همان زمان آغاز پروژه موزه دفاع مقدس و مقاومت در کنار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در جهت تسریع عملیات عمرانی آن مشارکت و همکاری داشته و تا به بهره‌برداری رساندن آن نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها