مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

صنعت نفت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت

سرهنگ «سلامی» گفت: صنعت نفت مجموعه پرافتخاری در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و در حمایت از انقلاب و نهضت امام نقش برجسته‌ای داشت.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ - 27August 2024

صنعت نفت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در ستاد دومین کنگره ملی شهدای مازندران با محوریت شرکت‌های تابع صنعت نفت استان که در شرکت گاز برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین و گرامی‌داشت هفته دولت اظهار داشت: صنعت نفت یک مجموعه پرافتخاری در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

وی افزود: در حوادث اوایل انقلاب نقش صنعت نفت و کارکنان این مجموعه در حمایت از انقلاب و نهضت امام برجسته و زبانزد بود.

این مسئول با بیان اینکه حتی در بحبوحه تظاهرات‌ها خدمات رسانی متوقف نشد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نقش کارکنان صنعت نفت ویژه بود و صادرات نفت در سخت‌ترین شرایط انجام می‌شد و پالایشگاه‌ها در شرایط سخت تحریم سرپا و فعال بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: همه این کار‌های بزرگ با روحیه مجاهدت، مقاومت و معنویت انجام می‌شد و کارکنان صنعت نفت در کنار رزمندگان در جبهه‌ها می‌جنگیدند که این حماسه آفرینی در دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نباید فراموش شود.

این مسئول با بیان اینکه صنعت نفت در دوران دفاع مقدس شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده است، گفت: بخشی از کارکنان صنعت نفت امروز از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به شمار می‌آیند و تکریم از آنها کرامت، شرافت و معرفت را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه آفرینی کارکنان صنعت نفت به نسل امروز، اذعان داشت: زنده نگه داشتن و یادآوری ارزش‌ها موجب ترویج روحیه مجاهدت و از خود گذشتگی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امروز هم کارکنان صنعت نفت با روحیه ایثارگری و فداکاری به مردم خدمت رسانی و جهاد می‌کنند، تصریح کرد: این روحیه از دوران دفاع مقدس به نسل امروز منتقل و حفظ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: امروز رسالت ما این است که این روحیه را در دستگاه صنعت نفت نظام اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی حفظ کنیم که نوعی سرمایه‌گذاری است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در کنار همه خدمات و خدمتگزاری‌هایی که دارد باید افتخارات دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مستندسازی کند، گفت: زندگی‌نامه و فرهنگ‌نامه شهدای صنعت نفت و گاز را باید داشته باشیم که چراغ راه و مسیر هدایت نسل‌های بعدی صنعت نفت و گاز ما به سمت ارزش‌ها خواهد بود.

این مسئول با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس ایام الله و از روز‌های خدایی است که در تعالیم ما توصیه شده و وظیفه داریم روز‌های خدایی را به مردم یادآوری کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ابراز داشت: روز‌هایی که اوج رشادت ملت و سرافرازی و عزت ملت ایران بود و مردم بزرگ ایران با وحدت و اتحاد در مقابل نظام سلطه ایستادند و نقش آفرینی کردند و پیروز شدند این روز‌های بزرگ را باید زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه امسال در استان مازندران برنامه‌های هفته دفاع مقدس معطر به عطر شهیدان است، گفت: با تلاش مجاهدانه‌ای که مردم و مسئولان با محوریت سپاه کربلا انجام می‌دهند پیش‌بینی می‌شود یکی از باشکوه‌ترین و عزتمندانه‌ترین اجلاسیه‌های شهدای کشور، اجلاسیه استان مازندران خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت یکی از برنامه‌های باشکوه در هفته دفاع مقدس است، متذکر شد: انتظار داریم این مراسم در تمام دستگاه‌های استان با حضور رزمندگان پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا برگزار و ضمن گوش سپاری به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، از پیشکسوتان جهاد مقاومت دستگاه‌ها تکریم به عمل آورند.

سلامی جمع آوری و مستندسازی خاطرات، برگزاری محافل روایتگری و فضاسازی فرهنگی و تبلیغی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار