سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

امسال ۲۳۸ پروژه در سطح کشور افتتاح می‌کنیم

حسن وحید گفت: امسال ۲۳۸ پروژه به مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می‌کنیم که ۶ پروژه مربوط به استان مرکزی است که ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دارد.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ - 27August 2024

امسال ۲۳۸ پروژه در سطح کشور افتتاح می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «حسن وحید» سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جریان سفر به استان مرکزی اظهار داشت: امسال ۲۳۸ پروژه به مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می‌کنیم که ۶ پروژه مربوط به استان مرکزی است که ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دارد.

وی گفت: در بخش منابع طبیعی رویکردهای مختلفی در کشور وجود دارد که مهمترین اصل آن، پرداخت برنامه هفتم توسعه کشور به مباحث منابع طبیعی است. در این برنامه به خوبی به موضوع آبخیزداری پرداخته شد و مقرر است که طی این برنامه، در ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور اقدامات آبخیزداری انجام گیرد که طرح‌های آن آماده است.

وحید تصریح کرد: موضوع مدیریت مراتع، برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفت که امید است با مشارکت مردم این اقدام به خوبی انجام شود و ۲۰ میلیون هکتار از مراتع فرسوده کشور احیا شود که تأثیر مثبتی در تولید و حفظ آب و خاک خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع جدی گرد و غبار در کشور گفت: ۱۴ میلیون کانون بحرانی گرد و غبار در کشور وجود دارد که در طول برنامه هفتم توسعه ۲۰ درصد از این کانون‌ها را کاهش خواهیم داد هر چند کار پیچیده‌ای را پیش رو داریم و در حوزه جنگل نیز موظف به تهیه طرح مدیریت جنگل هستیم تا حفظ، احیا و توسعه جنگل دنبال شود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: در بحث حفاظت نیز ۲۰ درصد افزایش ضریب حفاظت مدنظر است و همه این موارد پشتیبان تولید خاک بود و به طور حتم با حفظ آب و خاک ضمن ارتقای تولید، امنیت زیستی و امنیت غذایی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار