مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی در اردبیل

«محمدی ادیب»گفت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی در سراسر استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۸۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ - 27August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «حسن محمدی ادیب» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز گذشته (دوشنبه)  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی حوزه میراث فرهنگی در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۱۴ طرح گردشگری و ۱۲ پروژه مرمتی همزمان با هفته دولت در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری ۷۷۱۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است که اشتغالزایی ۲۶۰ نفری به همراه دارد و پراکندگی این پروژه‌ها در سراسر استان به ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، پارس‌آباد، خلخال و نمین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر طرح‌های افتتاحی ۹۰ طرح گردشگری در شهر‌های مختلف استان در حال اجرا قرار دارند و در فرصت‌های بعدی به بهره‌برداری خواهند رسید، تاکید کرد: با توجه به نیاز استان به توسعه مراکز اقامتی اغلب طرح‌های گردشگری مورد افتتاح در حوزه هتل و مراکز اقامتی قرار دارد که می‌تواند ظرفیت واحد‌های اقامتی استان را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

محمدی ادیب افزود: همچنین با توجه به اهمیت بنا‌ها و آثار تاریخی استان و اجرای مستمر طرح‌های مرمتی در این بناها، ۱۲ طرح مرمتی نیز به پایان رسیده و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به افتتاح نمایشگاه «بقعه شیخ صفی، رویای شاه عباس» طی روز‌های آتی تصریح کرد: در اقدامی کم سابقه همزمان با هفته دولت نمایش ۱۰ اثر از آثار موزه ملی ایران که متعلق به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است در این مجموعه آغاز خواهد شد و این آثار به مدت یک ماه در موزه چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها