حفظ حقوق مستضعفان، اولویت برنامه‌های دولت

آیت‌الله خامنه‌ای (رئیس‌جمهور وقت) گفت: به برادران شورای اقتصاد توصیه کردیم که سعی کنند که جانب اکثریت مردم را که محرومان، مستمندان و به تعبیر رایج و معروف مستضعفان هستند را رعایت کنند و حقوق آنها را حفظ کنند.
کد خبر: ۶۸۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 27August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور، در مصاحبه‌ای به مناسبت هفته دولت، ضمن تأکید بر حمایت دولت از محرومان و مستضعفان، ضرورت حرکت دولت در خط اسلام و مردم را یادآور شد.

حفظ حقوق مستضعفان، اولویت برنامه‌های دولت

رئیس‌جمهور در این گفتگو اعلام یک هفته به‌عنوان هفته دولت را که مصادف با شهادت محمدعلی رجائی و محمدجواد باهنر است، ابتکاری بسیار خوب و بجا دانست و تأکید کرد که دولت بایستی از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر چهره‌ها و برنامه‌های خود به مردم استفاده کند و به‌واسطه بیان مسائلی که ممکن است برای مردم مهم باشد آنان را از عملکرد دولت مطمئن و به آینده دلگرم سازد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نقاط ضعف و قوت دولت گفت: درمجموع، من دولت را یک دولت موفقی می‌دانم. ما دولت را در همه برنامه‌هایی که دارد کمک می‌کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: ضعف‌هایی هم وجود دارد که اینها را بایستی برادران مسئول، برادران وزیر با علاقه‌مندی و دلسوزی با انتخاب همکاران خوب و مورداطمینان، آنها را برطرف کنند.

 آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بر حفظ حقوق مردم و محرومان و مستضعفان در خط‌مشی آتی دولت تأکید کرد و گفت: به برادران شورای اقتصاد توصیه کردیم که سعی کنند که جانب اکثریت مردم را که محرومان، مستمندان و به تعبیر رایج و معروف مستضعفان هستند را رعایت کنند و حقوق آنها را حفظ کنند.

 وی در زمینه مبنای تصمیم‌گیری‌های دولت، با یادآوری دو نکته خاطرنشان کرد: یکی موافقت با اسلام و شرع، آن چیزی که موافق شرع است اگر همه مردم هم از آن ناراضی باشند آن خوب و مفید است و باید انجام بگیرد. عامل دوم، همین علاقه‌مندی‌هاست و موافقت‌هاست، گاهی می‌شود که یک‌چیزی مخالف با شرع نیست، اما تأمین منافع همه مردم یا اکثریت مردم یا مردم مستضعف را نمی‌کند؛ در این مواقع باید نگاه کنیم ببینیم کدام تصمیم ما بیشترین مردم را راضی می‌کند آن را انتخاب کنیم.

 خط اسلام و خط مردم عیناً همان چیزی که در بیانات امام هم مشهود است به آن توجه می‌شود و دولت هم به نظر من باید خط آینده را همین‌جور انتخاب کند و انتخاب خواهد کرد.

منبع:

جمعی از نویسندگان، روزشمار جنگ ایران و عراق: آماده‌سازی عملیات والفجر ۴ (کتاب بیست و هفتم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۴، صص ۱۳۴، ۱۳۵

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار