رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شهرهای بریکس در کنار مردم بی‌دفاع غزه بایستند

چمران در سخنانی در مجمع بین‌المللی شهری بریکس، تقویت همبستگی شهرهای کشورهای عضو این گروه را خواستار شد و از مدیران این شهرها خواست که در کنار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه فلسطین بایستند و از حقوق انسان‌های تحت ستم این منطقه دفاع کنند.
کد خبر: ۶۸۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ - 27August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه‌شنبه در آیین افتتاحیه ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس در اکسپوسنتر مسکو اظهار داشت: همبستگی شهرهای بریکس به نزدیک شدن ارتباطات مردمی بین کشورهای عضو منجر می‌شود و ایده‌آل آن است که این شهرها همچون شهری به هم پیوسته و منسجم در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ در این صورت مقاومت و سازندگی این شهرها افزایش خواهد یافت.

شهرهای بریکس در کنار مردم بی‌دفاع غزه بایستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در این نشست از سوی سفیر ایران در روسیه و شهردار رشت همراهی می‌شد، ارتباطات بین شهرهای بزرگ را زمینه‌ساز ارتباطات ملت‌ها دانست.

وی ادامه داد: ارتباط میان انسان‌ها در کشورهای عضو بریکس را نمی‌توان نادیده گرفت، بلکه باید بر آن‌ تاکید کرد.

چمران گفت: ارتباطات مردمی بین کشورهای بریکس بر تاثیرگذاری و موقعیت بریکس می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: اگر تقویت این ارتباطات به پیوند شهرهای بریکس منجر شود، می تواند روابط اقتصادی و سیاسی را نیز تحکیم بخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ارتباطات شهرهای بزرگ بریکس می تواند رشته‌های پیوند اعضا را فراتر از حوزه‌های سیاسی و اقتصادی توسعه دهد و در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و عاطفی تقویت کند و به پایداری مناسبات بیافزاید.

چمران در ادامه بر اهمیت بهره‌گیری شهرهای بزرگ بریکس از تجارب یکدیگر تأکید کرد و تشریک‌مساعی این شهرها در مقابل مشکلات و حوادث را خواستار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها