گسترش محور نتساریم؛ استراتژی اشغال دائمی غزه از سوی تل‌آویو

یک کارشناس نظامی عنوان کرد؛ نتانیاهو خواستار اشغال دائمی نوار غزه است، اما با تداوم حضور نظامیانش در محور نتساریم انبوهی از هدف‌ها را برای گروه‌های مقاومت فلسطین ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ - 27August 2024

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، سرتیپ الیاس حنا، کارشناس نظامی، اظهار داشت: گسترش اشغال محور نتساریم با هدف بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای اشغال دائمی نوار غزه همخوانی دارد، اما در عین حال بانکی از هدف‌ها را برای گروه‌های مقاومت فراهم می‌کند.

گسترش محور نتساریم؛ استراتژی اشغال دائمی غزه از سوی تل‌آویو

وی در تحلیلی از وضعیت نظامی در نوار غزه افزود که ارتش رژیم صهیونیستی اشغال محور نتساریم را گسترش داده و مواضع ثابتی برای حضور دائمی در آن ایجاد می‌کند، در حالی که مقاومت همچنان توانایی خود را در شلیک به مناطق مرزی غزه و تل‌آویو به اثبات می‌رساند.

حنا بیان کرد: مقاومت پس از یازده ماه همچنان قادر به اثبات موجودیت و اراده خود، تولید رهبران و همچنین دستیابی به پیروزی از طریق فرسایش دشمن و عدم تسلیم در برابر آن است.

وی همچنین تصریح کرد: رد ماندن نیرو‌های اشغالگر در محور فیلادلفیا توسط مقاومت نشان می‌دهد که آنها قادر به ادامه مبارزه هستند.

وی اشاره کرد: استراتژی نتانیاهو برای اشغال دائمی، بانکی از هدف‌های مهم برای مقاومت فراهم می‌کند.

حنا خاطر نشان کرد: گسترش محور نتساریم تا مسافت ۴ کیلومتر دیگر، با هدف جلوگیری از استفاده مقاومت از موشک‌های ضد زره انجام شده است، زیرا برد این موشک‌ها کمتر از ۳ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها