واکنش طالبان به اظهارات جنجالی مقام صهیونیست

طالبان اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت کنیسه در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان دانست.
کد خبر: ۶۸۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ - 27August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تنش‌ها در منطقه با اقدام اخیر رژیم صهیونیسیتی درباره مسجدالاقصی  و ساخت کنیسه شدت گرفته است. طالبان با محکوم کردن این اقدام، بار دیگر بر حمایت خود از فلسطین تاکید کرد.

واکنش طالبان به اظهارات جنجالی مقام صهیونیست

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت طالبان، در واکنش به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره ساخت کنیسه در مسجدالاقصی، این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان دانست.

وی تاکید کرد که مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان است و هرگونه تصرف یا تغییر در وضعیت آن، نقض آشکار حقوق مسلمانان و نقض قوانین بین‌المللی است.

طالبان با هشدار درباره عواقب این اقدام، از جامعه جهانی خواست تا در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس شریف بایستد.

معاون سخنگوی حکومت طالبان همچنین از حاکمان جهان اسلام نیز خواست تا با اتخاذ موضع قاطع، از حقوق فلسطینیان دفاع کنند و از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کنند.

این اظهارات طالبان نشان می‌دهد که موضوع قدس و مسجدالاقصی همچنان یکی از مهم‌ترین مسائل در جهان اسلام است و هرگونه تحرک در این زمینه می‌تواند واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها