سازمان‌ملل:

اقدامات ارتش اسرائیل تهدیدات امنیتی در غزه را افزایش می‌دهد

معاون دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی تهدیدات امنیتی در غزه را افزایش داده است.
کد خبر: ۶۸۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵ - 27August 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جیل میشو» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور ایمنی و امنیت روز سه‌شنبه تاکید کرد که این نهاد بین‌المللی مصمم است که در باریکه غزه بماند و ارائه کمک‌ها به فلسطینیان را ادامه دهد. 

اقدامات ارتش اسرائیل تهدیدات امنیتی در غزه را افزایش می‌دهد

وی اضافه کرد: «ارائه کمک به غزه ادامه داشته و در بالاترین درجه خطر به فعالیت خود ادامه می‌دهیم».

میشو گفت: «اقدامات ارتش اسرائیل، تهدیدات امنیتی در غزه را افزایش می‌دهد». این در حالی است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت غزه، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در گزارش خود از سیصد و بیست و ششمین روز جنگ اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده و ۱۱۳ نفر دیگر را مجروح کرده است. بر اساس این بیانیه، همچنان شمار زیادی از شهدای فلسطینی زیر آوار‌ها هستند.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد مجموع شهدای فلسطینی به ۴۰ هزار و ۴۷۶ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۶۴۷ نفر افزایش یافته است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بیش از ۱۰ ماه گذشته همچنان ادامه دارد.

 ارتش اسرائیل بسیاری از تاسیسات حیاتی نوار غزه از جمله مراکز درمانی این منطقه را نابود کرده است.

 نوار غزه تحت محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد و این رژیم تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را می‌دهد. از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین گزارش خود درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد که حمله به اردوگاه آوارگان، مصداق بارز جنایت جنگی است و اسرائیل نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت این حملات، شانه خالی کند.

سازمان عفو بین‌الملل امروز سه شنبه خواستار آغاز تحقیقاتی درباره کوتاهی ارتش رژیم صهیونیستی برای اتخاذ تدابیر لازم و حمایت از غیرنظامیان شد؛ غیر نظامیانی که حملاتی محل زندگی آنان در جنوب نوار غزه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت.

این سازمان در یک تحقیق جدید تاکید کرد: ارتش اسرائیل در جریان حمله به اردوگاه السلام واقع در غرب رفح در ۲۶ می‌گذشته، اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری یا کاهش آسیب به غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان انجام نداده است.

این سازمان با انتشار گزارشی تصریح کرد، حادثه دوم نیز زمانی صورت گرفت که ارتش اسرائیل در ۲۸ ماه می، یک منطقه را در «المواصی» واقع در غرب شهر خان یونس بمباران کرد و در پی آن ده‌ها آواره غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

دیده‌بان حقوق بشر (HRW) هم هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که حملات هوایی ماه گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن، ظاهراً یک حمله نامتناسب و بی‌رویه به غیرنظامیان بوده که جنایت جنگی محسوب می‌شود.

در حمله هوایی ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیرماه) رژیم اشغالگر اسرائیل به بندر الحدیده، دست‌کم ۳ نفر شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم اسرائیل در واکنش به حمله موفق پهپادی یمنی‌ها به تل آویو، مخازن سوخت در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند که موجب آتش‌سوزی گسترده شد.

دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی، ده‌ها تانکر ذخیره نفت و دو جرثقیل کشتی در بندر الحدیده و همچنین یک نیروگاه برق در منطقه الصلیف را هدف قرار داد.

این نهاد حقوق بشری با اشاره به این موارد خاطر نشان کرد: «این حملات ظاهراً خسارات نامتناسبی به غیرنظامیان و مواضع غیرنظامی وارد کرده است و نقض جدی قوانین جنگی به صورت عمدی صورت گرفته که یا عمدی یا جسورانه صورت گرفته است که اینها جنایت جنگی محسوب می‌شود».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار