مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

تعداد سینما‌های فعال خراسان شمالی به ۷ سینما افزایش یافته است

صادقی گفت: امروز با پیگیری‌های ثمربخش از وزارتخانه و مبادی استانی تعداد سینما‌های فعال استان به ۷ سینما افزایش یافته است، به نحوی که تقریباً بیشتر شهرستان‌های استان از این امکان بهره می‌برند.
کد خبر: ۶۸۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ - 28August 2024

افزایش ۹ برابری اعتبارات فرهنگیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) در نشست تخصصی فعالان فرهنگ عمومی، اظهار داشت: چالش کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و اعتبارات، ضعف در انضباط اداری، نبود ارتباط مؤثر بین دستگاهی و تحمیل اراده‌های سیاسی معضلی است که در مسیر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی همواره بوده، اما با تلاش و پیگیری‌های مستمر، مدیریت شده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه‌های فرهنگی و عدم تخصیص همه اعتبارات سالانه، افزود: روند جذب اعتبارات عمرانی به منظور ایجاد بستر اجرای برنامه‌های فرهنگی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ ثابت و در حدود هفت میلیارد تومان بود که پس از آن افزایش چشمگیری داشت. اعتبار فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیون تومان بود که به چهار میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۹ برابر افزایش یافت. همکاران ما در این اداره کل در سال ۱۴۰۰ رتبه ۴۵ ادارات استان در شاخص‌های عملکردی داشت که با همت همکاران به رتبه چهارم ارتقا یافت.

صادقی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰ تنها سه سینما در استان فعال بود، گفت: امروز با پیگیری‌های ثمربخش از وزارتخانه و مبادی استانی تعداد سینما‌های فعال استان به هفت سینما افزایش یافته است، به نحوی که تقریباً بیشتر شهرستان‌های استان از این امکان بهره می‌برند. این در حالی است که در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه، آموزشی، تجهیز و استقلال انجمن سینمایی جوانان نیز در دستور کار تجهیز و فعالیت قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار