پیام تقدیر و تشکر استاندار کرمانشاه از دست‌اندرکاران اربعین حسینی

«صحرایی» در پیامی از مردم، خادمین، مدیران و حامیان برگزاری حماسه اربعین حسینی و میزبانی شایسته از زائران سید الشهدا علیه السلام در استان و مرز بین المللی خسروی تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۶۸۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ - 28August 2024

پیام تقدیر و تشکر رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه از مردم، خادمین و دست‌اندرکاران آیین باشکوه اربعین حسینیبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،‌ «محمد طیب صحرایی» استاندار و رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه در پیامی از مردم، خادمین، مدیران و حامیان برگزاری حماسه اربعین حسینی و میزبانی شایسته از زائران سید الشهدا علیه السلام در استان و مرز بین المللی خسروی، تقدیر و تشکر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»

کنگره عظیم اربعین حسینی امسال، صحنه‌های کم نظیری از وحدت، عشق و عاطفه، ایثار و انفاق و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی – تمدنی مکتب سید الشهدا علیه السلام را به منصه ظهور رساند و با الهام از خط سرخ عاشورا، پیام ظلم ستیزی و محکومیت جنایت‌های سلطه گران و استکبار جهانی بویژه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را مقابل چشم جهانیان گذاشت. 

بخش بزرگی از زائران ارجمند اربعین مانند سال‌های گذشته از استان کرمانشاه و با میزبانی شایسته و خالصانه مردم شریف استان عازم عتبات عالیات شدند. نزدیک به ۹۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی خسروی تردد و بیش از دو و نیم میلیون زائر دیگر مرزها هم از شهرها و مناطق استان کرمانشاه عبور کردند. طی ۲۰ روز منتهی به اربعین، از چهار ورودی استان تا خروجی مرز خسروی، شور و اشتیاق برای خدمت به زوار حسینی موج می‌زد و مواکب مردمی «برادران اهل سنت و اهل حق» در کنار برادران اهل تشییع به ترجمان واقعی «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» تبدیل شد. 

این جوش و خروش مردمی در شهرهای مختلف استان در کنار همکاری شایسته خادمین، مدیران و دست اندرکاران کارگروه‌های مختلف ستاد اربعین استان و نیروهای خدوم امنیتی درون و بیرون استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش سرافراز، فرماندهی انتظامی استان، مرزبانی، نهادهای انقلابی، گروه‌های مردمی و جهادی و فعالان محترم رسانه‌ای استان منجر به رضایتمندی بیش از پیش زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام در اربعین ۱۴۰۳ شد. 

ارتقای زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی مانند کاهش زمان عبور از خروجی‌ها به کمتر از ۵ ثانیه، توسعه مواکب و سامانه حمل و نقل عمومی بویژه در داخل عراق، افزایش چشمگیر ظرفیت پارکینگ‌ها و سایه بان‌ها و… از سختی راه و گرمای کم سابقه برای زائران مسیر خسروی کاست و مرز خسروی به عنوان دروازه کربلا را به جایگاه شایسته و قدیمی خود نزدیکتر کرد که بی‌شک تداوم این مسیر، آثار و برکات مضاعفی را نصیب استان کرمانشاه خواهد کرد. 

بدینوسیله ضمن اعلام پایان عملیات اربعین ۱۴۰۳ از پیگیری‌ها و حمایت‌های مستمر وزرای محترم کشور در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، رئیس محترم و تلاشگر ستاد مرکزی اربعین، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مجمع گرامی نمایندگان، عموم مردم فهیم و مهمان نواز استان و تلاش‌های موثر، متعهدانه و بی‌وقفه همه دست اندکاران این حماسه بزرگ حسینی بویژه در مجموعه استانداری، فرمانداریها، شهرداری‌ها و ستاد اربعین استان در برنامه ریزی، انسجام و هم افزایی کم‌نظیر در برگزاری این اجتماع بزرگ مردمی در پرتو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت‌های محترم سیزدهم و چهاردهم قدردانی نموده و توفیق بیش از پیش و روزافزون آنان را در مسیر اعتلای اسلام، کشور و خدمت به آحاد مردم عزیز از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم. از مهمان نوازی و همراهی مردم و مسئولان کشور عراق بویژه استان همجوار، دیالی نیز تقدیر و تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار