مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس مانع از تحریف و فراموشی این حماسه جاوید می‌شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: جشنواره‌های مختلفی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدبیر شده و با انتشار فراخوان در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود به دنبال گمشده‌ای کلان است که آن جلوگیری از فراموشی، تحریف و غفلت از این حماسه جاوید و همچنین سر درست گرفتن ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۸۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ - 28August 2024

برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس مانع از تحریف و فراموشی این حماسه جاوید می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست هم‌اندیشی پیرامون تشکیل ستاد برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و داستان کوتاه یوسف و همچنین آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته و برنامه‌یزی برای برگزاری این دو جشنواره با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «بهروز رحیمی» دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره‌ استانی شعر دفاع مقدس و جمعی از صاحب‌نظران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای اجرای ماموریت محوله در تلاش است تا در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس بعضی اقدامات بازدارنده را انجام دهد که از آن جمله می‌توان به ممیزی آثار و تولیدات این حوزه اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز کار گسترده‌ ایجابی انجام گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس، ادامه داد: جشنواره‌های مختلفی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدبیر شده و با انتشار فراخوان در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود به دنبال گمشده‌ای کلان است که آن جلوگیری از فراموشی، تحریف و غفلت از این حماسه جاوید و همچنین سر درست گرفتن ارزش‌های دفاع مقدس است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر به دنبال اقتدار بیش از پیش و همچنین تقویت قدرت پیش‌روندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فتح خرمشهرهای پیش‌رو هستیم باید مروج و ناشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

سردار یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: عملکرد جامعه ادبی و هنری استان مثبت است و زحمات خوبی توسط پیشکسوتان، نوقلمان و هنرمندان در عرصه ادبیات و هنر صورت گرفته که مغتنم و قابل تقدیر است اما برای رسیدن به مطلوب باید بیش از پیش تلاش کرد تا وضعیت موجود ارتقا پیدا کند و تکمیل شود.

در ابتدای این نشست مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی هدف از برگزاری این نشست را سیاستگذاری و انسجام‌بخشی به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری شایسته جشنواره‌های شعر دفاع مقدس و داستان کوتاه یوسف عنوان کرد.

در ادامه نیز دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره‌ استانی شعر دفاع مقدس احیای داستان، کشف استدادها، توجه به شهرستان‌ها و رسانه بودن دستگاه‌ها در جمع‌آوری آثار را در رونق بخشیدن به دو جشنواره ادبی ضروری دانست.

همچنین در این جلسه؛ سایر اعضا در سخنانی به تشریح آسیب‌های جشنواره‌های ادبی دفاع مقدس پرداختند و بر هم‌افزایی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ساختارهایی که در حوزه ادبیات فعال هستند، کشف استعداد نیروهای اثرگذار، انس با پیشکسوتان دفاع مقدس، جذب بیشتر ادبا و شعرا، نقد و بررسی جشنواره‌ها و جریان‌سازی تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار