استاندار لرستان

خادمان ملت باید با برنامه مسیر خدمت را دنبال کنند

شفقت گفت: تغییرات دولت‌ها هیچ تغییری در روند مدیریت مسوولان نباید ایجاد کند و خادمان ملت با وجود و دلگرمی رهبری با برنامه مسیر خدمت را دنبال کنند
کد خبر: ۶۸۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ - 28August 2024

به گزار ش دفاع‌پرس، از لرستان، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد اظهار داشت: هفته دولت پیمانی با شهدا خصوصا شهیدان وجایی و باهنر است که نقشی را در دولت آفریدند که همچنان الگوی مدیریتی مسوولان است.

 وی افزود: شهید رییسی در سه سال گذشته مسیر شکل گیری مدیریتی را ترسیم و گامهای مقام معظم رهبری در رسیدن به دولت اسلامی را که قریب ۴۰ سال عقب افتاده بود را محکم و محقق کرد.

 شفقت بیان کرد: جریان دولت اسلامی و شکل گیری آن زمان می خواهد اما پایه گذاری و فرهنگ و رویکرد آن توسط دولت شهید ریسی شکل گرفت.

 وی با تاکید بر اینکه دولتمردان و کارکنان نظام جمهوری اسلامی باید در این ایام کارکرد و برنامه‌های خود را تبیین کنند اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری در هفته دولت بیان کارکردها و ارزیابی برنامه ها توسط مسوولان است بنابراین باید در این هفته نسبت به برنامه هایمان خودارزیابی داشته باشیم.

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه تغییرات دولت ها هیچ تغییری در روند مدیریت مسوولان نباید ایجاد کند یادآور شد: دولت با شعار وفاق ملی اغاز بکار کرده و این نشان می دهد که خادمان ملت با وجود رهبری دلگرم هستند و با عزت و برنامه مسیر خدمت را دنبال می کنند.

 شفقت افزود: انتظار می رود خللی در برنامه های مسوولان ایجاد نشود و این دستور اکید مقام معظم رهبری و همچنین عقل شرعی است که هر مدیری با فکر، کارشناسی و توجه برای مردم خدمت کند.

 وی ادامه داد: از ابتدای حضور در استانداری لرستان تاکید شده که برش برنامه های لرستان در چارچوب نقشه آمایش سرزمینی کشور و مطابق برنامه هفتم توسعه باشد و در این راستا سند برنامه پنج ساله مبتنی بر برنامه هفتم کشور برای استان تدوین شده است.

 استاندار لرستان عنوان کرد: توسعه منابع انسانی از طریق ارتقای برنامه علمی در استان دستور کار  قرار گرفته چرا که در ترویج مسایل دینی و آموزشی در دانشگاه ها ضعیف عمل کرده ایم و انتظار می رود علما ارتقای دینی کارکنان دولت را دنبال کنند.

 شفقت عنوان کرد: یکی از مسایلی که در آن ضعف داریم، تسهیل ارتباطات درون سازمانی است که باید تقویت شود همچنین دولت برای حل مسایل اداری پنجره واحد تشکیل داده اما هنوز در زمینه ارتباطات درون سازمانی مشکل وجود دارد.

 مدیر ارشد لرستان گفت: دستگاه‌ها در دریافت منابع ضعف دارند و در نظام بودجه ریزی برخی منابع در اختیار مدیران ارشد اجرایی است و گلایه پیوسته استانداران نیز در اینخصوص است تا سیستم چانه زنی تقویت نشود.

 وی افزود: برنامه توسعه تولید و اشتغال توسط شهید رییسی تدوین شد و استان لرستان به عنوان استانی که کسب و کار آن در سال‌های گذشته کمتر تقویت شده در این زمینه مورد توجه بوده و انتظار می رود مدیران استان با دقت این برنامه ها را دنبال کنند.

 شفقت بیان کرد: برخی پروژه های استان همچون سد مخملکوه سال‌ها بلاتکلیف مانده بود که اکنون فعال شده است اما برخی پروژه‌ها همچون سیمان فارسیت دورود، پارسیلون خرم آباد، فولاد صدر، فولاد ازنا، پروژه گردشگری بام خرم آباد و سیمان خرم آباد را تاکنون نتوانسته ایم به سرانجام مطلوب برسانیم اما تا لحظه ای که خدمت می کنیم به دنبال حل مشکلات این واحدها به عنوان سرمایه های استان هستیم.

 استاندار لرستان گفت: طی ماه‌های آینده واحدهای صنعتی زیادی در استان افتتاح می‌شود که حدود چهار هزار اشتغال را به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها