رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

330 نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان شرکت کردند

گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با حضور 330 نفر از استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 28August 2024

330 نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان شرکت کردندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «حمید بخشی» رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین استان اصفهان با تشکیل ستاد و تبلیغات از اول خردادماه امسال آغاز شد. 

وی افزود: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان از این تاریخ تا 29 خردادماه انجام شد و در مجموع سه هزار و 57 نفر شامل 751 نفر از برادران و دو هزار و 305 نفر از خواهران در این دوره از رقابت‌ها در رشته‌های معارفی و آوایی نام‌نویسی کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به راه‌یافتگان به مرحله استانی عنوان کرد: مسابقات منطقه‌ای و شهرستانی در 12 منطقه از 13 تیرماه تا 18 مردادماه برگزار شد و در مجموع 330 نفر شامل 172 خواهر و 158 برادر در رشته‌های آوایی موفق به حضور در مرحله استانی شدند.

وی ادامه داد: مسابقات استانی از 12 تا 14 شهریورماه 1403 در محل دانشگاه علوم قرآنی شهرستان برخوار با حضور 12 داور، یک ناظر و یک داور غیربومی در بخش خواهران و 15 داور و دو ناظر در بخش برادران برگزار می‌شود.

بخشی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها سنین 12 تا 18 سال نیز در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق، به رقابت می‌پردازند؛ علاوه‌بر آن رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز با حضور شرکت‌کنندگان بالای 18 سال برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با زمان برگزاری مسابقات معارفی بیان کرد: در رشته‌های معارفی، رقابت در معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر انجام می‌شود که از 813 شرکت‌کننده، 204 نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند؛ مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تغییر محل برگزاری مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته عنوان کرد: به علت وضعیت گرمی هوا و پذیرایی مناسب از شرکت‌کنندگان، محل متفاوتی برای این دوره از مسابقات استان اصفهان در نظر گرفته شد؛ از طرفی دانشگاه علوم قرآنی از نظر فنی نیز کیفیت خوبی داشته و به برگزاری بهتر مسابقات کمک می‌کند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که در هر دوره با تغییر میزبانی مسابقات، تنوعی برای عوامل اجرایی این رویداد و همچنین شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ایجاد شود.

بخشی ادامه داد: در این دوره از مسابقات در شهرستان‌ها تغییراتی در حوزه فنی، اجرا و مدیریت آن انجام شد و در مرحله استانی نیز تغییرات کلی در حوزه داوری، فنی، نظارت، تشریفات و پذیرایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به زمان‌بندی انجام شده در این دوره از مسابقات بیان کرد: تدابیر لازم برای اسکان شهرستان‌های متقاضی در دانشگاه علوم قرآنی برخوار اندیشیده شده و در روند برگزاری نیز، زمان‌بندی و تفکیک حضور هر شهرستان برای جلوگیری از اتلاف وقت متسابقین در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: برپایی غرفه کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی توسط دستگاه‌ها، موسسات قرآنی، بقاع متبرکه و اشخاص دیگر در حاشیه مسابقات از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره از مسابقات است.

وی افزود: دعوت از مسئولان استان به صورت مکاتبه‌ای انجام شده و از قرآن‌آموزان، جامعه قرآنی، خانواده معظم شهدا و همه علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن نیز دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشند؛ هیچ محدودیتی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان از رقابت‌ها وجود نداشته و امکانات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.

بخشی عنوان کرد: همزمان با این مسابقات،کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن نیز در سطح شهرستان برخوار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها