امام جمعه یزد:

خدمت به مردم و کار برای رضای خدا سرلوحه کار تمام مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هدف خلقت انسان رسیدن به کمال است و انسان در مسیر کمال باید به قرب الهی دست پیدا کند، گفت: یکی از مصادیق قرب الهی، خدمت به مردم و کار برای رضای خداست.
کد خبر: ۶۸۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ - 28August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در جلسه شورای اداری استان یزد با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: امتیازی که شهید رجایی و شهید باهنر داشتند، حرکت و کار برای خداست.

وی با بیان اینکه حرکت برای امر مقدس بسیار ارزشمند است، افزود: هدف زندگی در دنیا مجهول است و انسان در وادی دنیا سرگردان است، اگر هدف را بشناسیم و بدانیم که هدف، تکامل و رسیدن به قرب الهی است، آنگاه سبک زندگی خود را بر اساس این هدف تعریف و تعیین خواهیم کرد.

آیت الله ناصری ادامه داد: شهید رجایی و شهید باهنر، هدف خود را شناخته بودند بر این اساس از همه مشکلات عبور کردند و سبک مسیر و حرکت خود را بر اساس آن هدف تعیین کردند.

وی با بیان اینکه امتیاز اسلام این است که خداوند متعال سرشت ما را کمال خواه طراحی کرده است، افزود: هیچ بشری حاضر نیست که یک پله عقب بماند بنابراین بشر باید برای رسیدن به کمال و ارضای میل کمال خواهی خود، هدف خلقت خود را بشناسد.

امام جمعه یزد ادامه داد: کمال خواهی در ادامه مسئله کل الکمال است و کل الکمال، خداوند متعال است و تمام عزت و توانمندی و قدرت در دست خداست و خداوند طوری ما را خلق کرده که بندگانش به سمت کمال راهنمایی بشوند.

وی افزود: به همین دلیل است که تاکید شده اگر یک روز شما همانند روز قبل باشد، در آن روز مغبون شده‌اید، چون اساس کار و ذات ما بر پیشرفت بنا نهاده شده است.

آیت‌الله ناصری اظهار کرد: کسی که هدفش خدا باشد، دیگر ضایع کردن حقوق دیگران، حق خوری، جدایی‌ها، تفرقه‌ها و دروغ گویی‌ها برایش معنا و مفهوم و موضوعیت ندارد.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطره‌ای از پدربزرگشان، حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یادآور شد: رسیدگی به نیازمندان آبرومند به صورت گمنام و ناشناس در زمره کار‌های روزانه حاج شیخ بود و این اقدام به دلیل کسب معرفت الهی در او رخ داده بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلام و اسلام ناب محمدی (ص) این روحیه را می‌خواهد، افزود: خدمت برای رضای خدا انسان را به کمال می‌رساند و اگر این کار بی نام و نشان انجام شود، قرب الهی اتفاق می‌افتد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: شهید رجایی، شهید باهنر و شهید رئیسی نیز در همین مسیر قدم برداشتند و دغدغه‌ای جز خدمت به خلق خدا و کسب رضایت خدا نداشتند و در این مسیر حتی از جان خود نیز دریغ نکردند.

وی اظهار امیدواری کرد: همه کسانی که حاکمیت و قدرت را در کشور در دست دارند، فقط خدمت به مردم برای رضای خدا و خدمت به دین خدا برای رسیدن به کمال الهی را در همه شئون خود مدنظر قرار دهند و اگر همه ما اینگونه فکر و عمل کنیم، عاقبت دنیا و آخرت ما ختم بخیر خواهد شد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: حزب بازی، سیاسی کاری و سایر بازی‌های سیاسی را باید دور بریزیم و کنار بگذاریم و دغدغه‌مندانه و خیرخواهانه به خدمت به مردم بپردازیم.

جشنواره شهید رجایی در حاشیه جلسه شورای اداری استان یزد برگزار شد و در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر استان یزد بر اساس ارزیابی عملکرد سال، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها