مصر عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر با محکوم کردن عملیات نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری اعلام کرد این حملات نقض سیستماتیک قوانین بین‌المللی و چهار کنوانسیون ژنو برای حمایت از حقوق مردم تحت اشغال و پافشاری بر سیاست تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری‌ها در داخل اراضی فلسطینی است.
کد خبر: ۶۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ - 28August 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به شهر‌های جنین، طولکرم و طوباس در شمال کرانه باختری را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها شد، محکوم کرد. 

مصر عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد

مصر در این بیانیه حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی در شهر‌های کرانه باختری را نقض سیستماتیک قوانین بین‌المللی، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و چهار کنوانسیون ژنو برای حمایت از حقوق مردم تحت اشغال و پافشاری بر سیاست تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری‌ها در داخل اراضی فلسطینی دانست.

وزارت خارجه مصر خواستار موضع بین‌المللی واحد و مؤثر شد که از مردم فلسطین حفاظت کند و به سلسله اقدامات برای هدف گرفتن غیرنظامیان بی‌دفاع و چنگ انداختن بر اموال شخصی آنها پایان دهد.

مصر در پایان نسبت به خطرات و پیامد‌های وخیم مورد انتظار از عملیات جاری اسرائیل و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان فلسطینی همزمان با تداوم حملات علیه نوار غزه و نقض مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس شرقی هشدار داد و اظهار داشت: این امر موجب پیچیده‌تر شدن وضعیت کنونی می‌شود و نشانگر پافشاری اسرائیل بر تشدید تنش و عدم وجود اراده سیاسی برای برقراری آرامش است.

ارتش اشغالگر امروز چهارشنبه خبر داد که عملیات نظامی جدید و گسترده‌ای را در شمال کرانه باختری آغاز کرده و تمرکز این حملات بیشتر بر روی شهر‌های جنین، طولکرم و طوباس است.

در این عملیات که گفته می‌شود بزرگترین عملیات اسرائیل در کرانه باختری از سال ۲۰۰۲ تاکنون است، علاوه بر نیرو‌های نظامی زمینی ارتش اشغالگر، نیروی هوایی آن و نیرو‌های امنیت داخلی (شاباک) و نیرو‌های لباس شخصی ارتش و پلیس رژیم موسوم به نیروی مستعربین نیز حضور دارند. تا به این لحظه ده‌ها فلسطینی به اسارت گرفته شده‌اند و ده‌ها نفر مجروح و دست‌کم ۱۱ نفر به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها