مدیرکل ارشاد لرستان خبر داد:

ارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی»

اعظم روانشاد از ارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه هفتمین کنگره ملی شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی» در این استان خبر داد و گفت: در آیین اختتامیه این کنگره از ۳۰ اثر تقدیر می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶ - 28August 2024

ارسال ۹۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر «حنجره‌های سرخ عاشورایی»به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «اعظم روانشاد»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: با انتشار فراخوان هفتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی «حنجره‎‌های سرخ» از سوی ۴۰۰ شاعر در سراسر کشور ۹۶۰ اثر به دبیرخانه این کنگره در شهرستان الیگودرز ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی اولیه آثار ۶۴۹ اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند، افزود: در نهایت ۳۰ شاعر برگزیده از سراسر کشور در دهم شهریورماه در آیین اختتامیه این کنگره در دو نوبت صبح و عصر در تالار کمال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز به قرائت اشعار خود می‌پردازند.

روانشاد با بیان اینکه این کنگره با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با حمایت قرارگاه شهید آوینی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی از راه‌های بیان نهضت عظیم عاشورا زبان هنر به‌ویژه شعر و ادبیات است و این کنگره فرصت بزرگی برای گسترش فرهنگ عاشوراست.

وی با اشاره به اجرای نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۸۱ در شهرستان الیگودرز، گفت: دبیرخانه دائمی این کنگره در این شهرستان دائر شد و هر ساله خوشبختانه این مراسم با استقبال شاعران بسیاری از سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها