استاندار یزد:

امنیت؛ بستر و لازمه توسعه و پیشرفت جوامع

استاندار یزد با بیان اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری در استان در بستر امنیت رقم خورده است، گفت: مجموعه خدمات، پشتیبانی‌ها و همراهی‌های مجموعه فراجا استان در سه سال اخیر؛ به ویژه در مقوله تامین امنیت، ارزشمند و در خور تقدیر است.
کد خبر: ۶۸۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵ - 28August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، اعضای شورای فرماندهی فراجا استان یزد به مناسبت هفته دولت با استاندار، دیدار و از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه مدیریتی استان قدردانی کردند.

استاندار یزد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای دولت و فراجا، گفت: مجموعه خدمات، پشتیبانی‌ها و همراهی‌های مجموعه فراجا استان در سه سال اخیر؛ به ویژه در مقوله تامین امنیت، ارزشمند و در خور تقدیر است.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری در استان در بستر امنیت رقم خورده است، تصریح کرد: بسیاری از مردم از ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های پرسنل فراجا در راستای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بی اطلاع هستند.

فاطمی با اشاره به اشاره به حجم بالای کار و خطرپذیری بسیار پرسنل مجموعه فراجا؛ با وجود حقوق و دریافتی‌های کم آن ها، گفت: این مجموعه با درایت و مقتدرانه، در میدان ایستاده و در راستای تحقق آرمان‌های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه خدمات دولت‌ها در سایه امنیت رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: امنیت لازمه هر توسعه و پیشرفتی است و در هفته دولت باید به طور ویژه از خدمات مجموعه فراجا نیز قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های استان در سه سال اخیر، گفت: در این مدت، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های آب، مسکن، راهسازی، سلامت، علم و فناوری، کشاورزی، مسائل فرهنگی و تحقق مصوبات سفر شهید جمهور به استان، صورت گرفته است.

فاطمی در ادامه به بهره برداری از پروژه تالار مرکزی یزد در سالجاری؛ بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی اشاره و تصریح کرد: این پروژه در نوع خود در کشور بی نظیر است و با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در سه سال اخیر، تکمیل و به بهره برداری رسید.

استاندار یزد همچنین معدن مهدی‌آباد یزد را بزرگ‌ترین معدن سرب و روی غرب آسیا و دومین معدن بزرگ روی دنیا دانست و افزود: پس از گذشت قریب به ۷۰ سال از اکتشاف این معدن، این مجموعه در طول سه سال اخیر به مرحله بهره برداری رسید.

استاندار از انتقال پساب به عنوان یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مجموعه معدنی نام برد و گفت: بزرگ‌ترین خط انتقال پساب کشور به طول ۱۰۰ کیلومتر با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، در مجموعه معدن سرب و روی مهدی آباد اجرا شده است. 

فاطمی اظهارکرد: با توجه به اختلاف ارتفاع ۶۵۰ متری ابتدای خط پساب تا معدن، آب با فشار ۳۲ بار منتقل و مجددا در مجموعه کارخانه کنسانتره بازچرخانی و دوباره به حالت اول باز می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از هدفگذاری‌های استان را تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی دانست و گفت: در این راستا اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده و در حال انجام است.

استاندار یزد در همین راستا تصریح کرد: با توجه به ناترازی‌های انرژی موجود، در صورت عدم حرکت در مسیر تولید برق خورشیدی، علاوه بر اختلال جدی در فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی، قطعی برق بخش خانگی نیز تشدید می‌شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان یزد پس از سال ها؛ در پرتو اقدامات مورد پیگیری، گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ به ۷ درصد و تعداد بیکاران استان از ۴۳ هزار نفر به ۲۹ هزار نفر رسیده است.

وی در همین راستا ادامه داد: طی این سه سال نرخ بیکاری مردان استان از ۶ درصد به ۳.۲ درصد و نرخ بیکاری زنان از ۲۸.۸ به ۲۱.۳ درصد رسیده است.

فاطمی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی استان جهت کاهش نرخ تورم اظهار داشت: در پرتو اقدامات انجام شده تورم نقطه به نقطه استان از ۷۲ درصد به ۲۹ درصد، تورم سالیانه از ۵۶ درصد به ۴۳ درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۸ رسیده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و براساس گزارش مرکز آمار، استان یزد در ماه گذشته پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه کشور را به نام خود ثبت کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف استان انجام شده است، گفت: همه این فعالیت‌ها به لطف خدا و در سایه‌ی امنیت فراگیر و پایدارِ موجود در استان و کشور رقم خورده است.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش با اشاره به پیشبرد فعالیت‌های مجموعه فراجا استان با نگاه پدرانه، مقتدرانه و تعاملی، اظهارکرد: حمایت‌های لازم در راستای حل مسائل و دغدغه‌های این مجموعه و پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها