سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد؛

برگزاری ۱۱۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان همدان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از ابتدای ماه محرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در سطح ۱۱۹ کتابخانه عمومی استان برگزار شده است.
کد خبر: ۶۸۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ - 29August 2024

برگزاری ۱۱۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «سیدجواد معینی» سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین اختتامیه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان اظهار داشت: امروز هر کتابخانه عمومی یک خیمه‌گاه مهم فرهنگی بصیریتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است که در راستای آگاهی سازی نسل جوان و هدایت به نور و تعالی و مقابله با جهل و جهالت فعالیت می‌کنند. 

وی در ادامه افزود: امروز کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های هنری، فرهنگی، رونق کسب و کارهای کوچک، در حوزه‌های معنوی و بصیرتی هم به صورت جدی ورود کردند. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در سطح ۱۱۹ کتابخانه عمومی برگزار شده تا اعضا با واقعه عاشوار که اوج حماسه، عشق به خدا، مبارزه به ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است، آشنا شوند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که به صورت ویژه از ابتدای ماه محرم تا اربعین برگزار شد، حسینیه اندیشه بود ادامه داد: این برنامه به دنبال این بود که به صورت علمی حرکت اباعبدالحسین(ع) را برای نسل جوان تبیین و تشریح کند که با همکاری موسسه کلامی احیاء برگزار شد. 

معینی با بیان اینکه کتابخانه‌ها محل اندیشه و اشاعه آن است، خاطرنشان کرد: حسینیه اندیشه انعکاس تعقل در حماسه حسینی است و سه سال پیاپی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود به طوری که ادامه این فعالیت‌ها در دستور کار است.

جعفر علی‌‎نقی، مدیر موسسه کلامی احیاء نیز گفت: حسینیه اندیشه محفلی اندیشه محور است که بر مدار سیدالشهدا بر پا شد.

وی در ادامه عنوان کرد: برای هماهنگی اساتید وقتی شهرستان مورد نظر را از آنها جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند که دورترین نقطه که کسی قبول نمی‌کند و این روحیه بود که به ما انرژی می‌داد.

مدیر موسسه کلامی احیاء با بیان اینکه کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تمام قد پای این کار آمدند، گفت: ۱۰ نشست با موضوعات نماز و معنویت در آیینه کربلا، عاشورا و تکلیف مداری جامعه، کارکردهای امروزین عاشورا، عاشورا و پایبندی به اصول انسانی، فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان، عاشورا و دنیاگرایی جامعه، نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین، فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی، غزه و بسط گفتمان عاشورا و عوامل بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در سومین دوره حسینیه اندیشه در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها