موسوی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

بازی کودکان عراقی در عملیات آزادسازی حاشیه کربلا/ اجرای طرح "سنگرهای آسمانی" شلمچه در عراق

مدیر موسسه فرهنگی بنون گفت: سنگرهای آسمانی برای بچه‌های عراقی و با موضوع عملیات "جرف الصخر" که عملیاتی مربوط به آزادسازی حاشیه کربلا در سال گذشته بود، انجام شد و کودکان در حین بازی با نقش تکفیری‌ها و استکبار در عدم آرامش کشورهای اسلامی آشنا شدند.
کد خبر: ۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ - 02February 2016

بازی کودکان عراقی در عملیات آزادسازی حاشیه کربلا/ اجرای طرح

"سید یاسر موسوی" مدیر موسسه فرهنگی بنون در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص اجرای برنامهی سنگرهای آسمانی گفت: اولین بار سال 87 این برنامه توسط تعدادی از طلاب حوزه علمیه زیر نظر اساتید مجرب تربیتی همچون حجج اسلام ماندگاری و تراشیون و اساتید دیگر طراحی شد.

وی افزود: اولین سال برگزاری سنگرهای آسمانی سال 87 در یادمان طلائیه بود سپس در شلمچه و طلاییه و در سالهای اخیر به صورت متوالی در شلمچه برگزار شده است.

موسوی با اشاره به چگونگی اجرای برنامه در سنگرهای آسمانی تصریح کرد: کار با محوریت بازی، سرگرمی و در آموزش غیر مستقیم برههای از تاریخ مثل آزادسازی خرمشهر و پس از آن را بازسازی میکند و کودک با مبانی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مبانی فکری امام آشنا و در این حال مباحث تربیتی با توجه به نیازهای روز  مطرح میشود.

مدیر موسسه فرهنگی بنون عنوان کرد: کودک در بازی عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت میکند و در عین حال معارفی را یاد میگیرد که امروز در زندگی کاربرد دارد. اساتید تربیتی با تطابق کار با مباحث روز و موضوعات جامعه بررسی میکنند که لازم است چه مواردی در بازی گفته شود.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح افزود: پس از آسیب شناسی طرح زیر نظر اساتید به این نتیجه رسیدیم که آمادگی اجرا در شهرستانها را نیز دارد از رو در شهرهایی چون لامرد، قزوین، تهران، گناباد، مشهد، سمنان زنجان، قم و در جمکران با محوریت فرهنگ مهدویت و انتظار هر سه شنبه شب برگزار شد. این تجربه باعث شد تا با توجه به ظرفیت اربعین و فضای اجتماعی عراق که فضای مبارزه با استکبار و تکفیر است طرح سنگرهای آسمانی در رایزنی با سفارت عراق و حمایت حشد الشعبی و قرارگاه خاتم در عراق نیز اجرا شود.

موسوی تصریح کرد: سنگرهای آسمانی در عراق و در کیلومتر 20 نجف تا کربلا تنها برای بچههای عراقی و با موضوع عملیات جرف الصخر که عملیاتی مربوط به آزادسازی حاشیه کربلا در سال گذشته بود انجام شد. که کودکان در حین بازی با نقش تکفیریها و استکبار در عدم آرامش کشورهای اسلامی آشنا شدند.

مدیر موسسه فرهنگی بنون  به زمان پیاده سازی طرح سنگرهای آسمانی در عراق اشاره کرد و افزود: تقریبا از اوایل اردیبهشت ماه هماهنگی و مطالعات و پس از آن ساخت و سازها انجام شد و اول محرم افتتاح طرح را داشتیم که تا دو روز مانده به اربعین اجرای کار ادامه داشت.

موسوی با اشاره به برنامههای آینده طرح گفت: سازههای سنگر در عراق موجود است و بنا داریم تا بعد از نوروز دوباره کار آغاز شود. به برکت شهدا و اهل بیت کار آرام آرام در سراسر کشور نیز توسط گروههای مردمی در حال انجام است و بیش از 10 استان برای اجرا کار اعلام آمادگی کردهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار