استاندار مرکزی:

پالایشگاه شازند طرح‌های زیست‌محیطی متعددی در دست اجرا دارد

مخلص الائمه گفت: در سال‌های اخیر صنایع نفتی بزرگ در دنیا علاقه‌مندی خود را به محیط زیست نشان داده‌اند و در این حوزه اتفاقات خوبی در دنیا و از جمله در ایران و در نگین پالایشی کشور در استان مرکزی در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۶۸۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ - 29August 2024

پالایشگاه شازند طرح‌های زیست‌محیطی متعددی در دست اجرا داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار استان مرکزی طی سخنانی در آئین افتتاح طرح بازیافت آب‌های املاح بالا در پالایشگاه شازند اظهار داشت: در سال‌های اخیر صنایع نفتی بزرگ در دنیا علاقه‌مندی خود را به محیط زیست نشان داده‌اند و در این حوزه اتفاقات خوبی در دنیا و از جمله در ایران و در نگین پالایشی کشور در استان مرکزی در حال شکل‌گیری است.

وی گفت: پروژه‌های زیست محیطی متعددی در پالایشگاه شازند در حال اجرا است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد. بازیافت آب با املاح بالا و تصفیه آن در تراز آب شرب کار بسیار ارزشمند و شاخصی است که به همت متخصصان داخلی در پالایشگاه شازند رقم خورده و پساب را به مدار تولید باز می‌گرداند.

مخلص الائمه در ادامه عنوان کرد: در هفته‌های اخیر موضوع کاهش ساعات اداری و تعطیلی ادارات ناچارا در راستای مدیریت بار مصرف برق صورت گرفته چراکه تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی کشور از مدار خارج شده‌اند و فشار بر روی نیروگاه‌های حرارتی است لذا برای اینکه به تولید در بخش صنعت و کشاورزی کمک کنیم آنچه در اختیار ما است اولاً مدیریت مصرف به‌عنوان یک شهروند و همچنین کاهش ساعت کاری ادارات در اوج مصرف است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش ساعت ادارات استان، به اندازه مصرف برق دو شهرستان استان کاهش مصرف برق را شاهد هستیم که به مدیریت بار در ایام اوج مصرف کمک شد، از طرفی همراهی خوبی از سوی مشترکین خانگی و تجاری صورت گرفته و حدود ۹۳ درصد مشترکین این بخش الگوی مصرف را رعایت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار