معرفی کتاب/

نگاهی گذرا به وصیت‌نامه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کتاب «شرح دلبری»

«شرح دلبری» با نگاهی گذرا به وصیت‌نامه شهید حاج‌قاسم سلیمانی که در حقیقت منشور عشق و دلدادگی و انسانیت است، گریزی به اندیشه‌های والای او زده تا از روزنه فهم بهتر غزل عاشقانه او، توشه‌ای جهت اعتلای مکتب سلیمانی، اخذ کنیم.
کد خبر: ۶۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 29August 2024

نگاهی گذرا به وصیت‌نامه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کتاب «شرح دلبری»به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، این اثر در ۱۶ بخش به موضوعاتی همچون، اعتقاد صحیح، قدم اول برای حرکت، شکر نعمت، فهم نعمت، ولایت، بالاترین نعمت، لقاء دلدار، هر چیز که در جستن آنی آنی، عشق بازی، جمهوری اسلامی، قرارگاه حسین بن علی (ع)، جمهوری اسلامی در سربلندترین دوره، سیاست مدارتر از حاج قاسم، از برج دیده بانی و... می‌پردازد.

در بخش‌هایی از این کتاب، آمده است: حاج‌قاسم بعد از شهادت، بیشتر و پرتوان‌تر از قبل، به فتوحات خود ادامه داد و فضایی در کشور پدید آورد که عطر توحید و وحدت آن، تا سالیان سال در مشام امت‌های مسلمان و بیدار باقی خواهد ماند.

حاج قاسم با وصیت خویش نشان داد که هنوز زنده است، نفس می‌کشد، و بیش از پیش با دستان ساده، اما پرتوان خویش، بر سر یتیمان وادی عشق دست کشیده و نزد خداوند خود با ندای (یا لَیتَ قَوْمِی یعْلَمُونَ) آنان را شفاعت می‌کند.

در بخشی دیگر از این کتاب می‌خوانیم: ما می‌توانیم نسبت به خداوند دو گونه مواجهه داشته باشیم؛ یا او را بریده از خود فرض کنیم و او را چنان رئیسی بپنداریم که در اوج آسمان نشسته و به زیردستان خود امرونهی می‌کند، یا او را حقیقت بی‌نهایتی بدانیم که مخلوقات، بریده از او نیستند؛ بلکه تماماً مظهر و آیینه و آیه اویند و خداوند ازسرلطف و کرمش تمام مخلوقات را به عرصه ظهور درآورده است.

 اگر خدا را بریده و جدای از مخلوقات تصور نکنیم، آن‌گاه می‌توانیم به‌جای روابط خشک رئیس و کارمندی، با او رابطه‌ای عاشقانه برقرار کنیم و او را محبوب و معشوق خود قرار دهیم.

گفتنی است، کتاب «شرح دلبری» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۲۷ صفحه نگاشته شده و در اختیار جوانان و نوجوانان کتاب‌دوست و اهل مطالعه قرار گرفته است. جهت دریافت این کتاب می‌توانید به سایت محصولات مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها