امام جمعه اردکان:

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا پاسداشت ارزش‌هاست

حجت الاسلام شاکر گفت: باید نام و یاد شهدای دولت را زنده نگه بداریم چون زنده نگه‌داشتن یاد این شهدا زنده نگه‌داشتن ارزش‌هاست و همه ما موظفیم ارزش‌ها را در جامعه زنده نگه بداریم.
کد خبر: ۶۸۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ - 29August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان در مراسم بزرگداشت هفته دولت که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، اظهار داشت: بنا به آیات قرآن کریم بزرگترین فوج و رستگاری برای یک بنده، جلب رضایت خداوند و خشنودی پروردگار متعال است و راه جلب رضایت الهی و رسیدن به این فوض و رستگاری اطاعت و عبادت خدا و خدمت خالصانه به بندگان خداست.

وی ادامه داد: یهودیان و مسیحیان عبادتشان را در روز خاصی و در مکان خاصی انجام می‌دهند اما در اسلام هر کجایی انسان می‌تواند رو به قبله بایستد و نماز بخواند که معنای وسیعش این است که خدا همه زمین را مسجد قرار داده و همه جا می‌تواند عبادتگاه باشد، خدمت به بندگان نیز در هر جایی و هر اداره‌ای خالصانه انجام شود این محل به مسجد تبدیل می‌شود و فعالیت آن مسئول عبادت بزرگی می‌شود.

امام جمعه اردکان عنوان کرد: مسئولان و دولت‌مردان تفاوتشان با سایر مردم این است که فرصت و توفیق خدمت به بندگان بیش از دیگران برای آن‌ها فراهم است و مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با هیأت دولت به این موضوع اشاره کردند که مسئولان توفیق خدمت به بندگان خدا را پیدا کردند و این نعمت جای شکر و سپاس دارد.

وی افزود: هفته دولت و گرامی‌داشت به یاد شهدای دولت برای این است که ما خود را محک بزنیم که آیا در مسیر این شهدای عزیز قرار داریم و آیا از فرصت خدمت به بندگان خدا آن هم در مملکت و جامعه اسلامی استفاده می‌کنیم؟ فرصت خدمت به مردم به سرعت می‌گذرد و ما می‌توانیم در دوره مسئولیت خودمان بزرگترین و برترین توشه آخرت را فراهم کنیم.

شاکر اضافه کرد: اگر کسی نیتش الهی باشه و واقعاً با اخلاص به مردم خدمت کند رضایت الهی را می‌تواند جلب کند و عاقبت به خیر شود، دشمنی‌ها، کینه‌ها و حسادت‌ها را هم در مسیر راه به نفعش تمام می‌کند، اگر مدیری و مسئولی در خدمت نیت خیر داشته باشد و مسائل جناحی، حزبی و امور سیاسی را در مسیر خدمت به مردم حاکم نکند، خدا به دوره خدمت این مسئول برکت می‌دهد و رزقش را زیاد می‌کند و رزق او این است که هرچه بهتر و بیشتر بتواند به مردم خدمت کند.

وی گفت: شهیدان باهنر و رجایی دوران کوتاهی مسئولیت داشتند اما وقتی نیت خالصانه خدمت به مردم را داشتند خدا این‌گونه برکت می‌دهد و نام این شهدای عزیز این‌گونه به عنوان الگو و شهدای خدمت ماندگار می‌شوند، که ما هم باید نام و یادشان را زنده نگه بداریم چون زنده نگه‌داشتن یاد این شهدا زنده نگه‌داشتن ارزش‌هاست و همه ما موظفیم ارزش‌ها را در جامعه زنده نگه بداریم و پر رنگ کنیم.

امام جمعه اردکان ادامه داد: اگر ما با اخلاص قدم در میدان خدمت بگذاریم، خدا دست ما را می‌گیرد و به کار ما برکت می‌دهد که مصادیق آن در این زمان هم وجود دارد، شهید جمهور آیت‌الله رئیسی با آن نیت خالصانه که داشت خدا به کارش این‌گونه برکت داد و این عزت و این عاقبت بخیری را نصیبش کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها