السیسی:

تلاش برای توقف جنگ در غزه ادامه دارد

رئیس‌جمهور مصر در دیدار هیات کنگره آمریکا، با اشاره به خطر تشدید تنش در کرانه باختری، تاکید کرد که مصر به تلاش‌های خود برای توقف جنگ در غزه ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱ - 29August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر ریاست جمهوری مصر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر میزبان هیاتی از کمیته‌های کنگره آمریکا به ریاست سناتور «جانی ارنست» بود.

تلاش برای توقف جنگ در غزه ادامه دارد

در دیدار امروز که با حضور «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر انجام شد، السیسی نسبت به خطرات بالای تشدید کنونی تنش در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

السیسی در ادامه تاکید کرد که قاهره قصد دارد به تلاش‌های خود در زمینه هماهنگی با شرکایش در راستای هدف پایان دادن به جنگ در غزه ادامه دهد.

رئیس جمهور مصر همچنین در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌های جامعه جهانی برای توقف تنش در مناطق فلسطینی و تلاش برای اجرای توافق‌های بین‌المللی و از جمله راه‌حل ۲دولتی شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین و ایجاد شرایط جدیدی که صلح و عدالت و امنیت همواره حاکم باشد، تاکید کرد.

او در ادامه این دیدار به تحولات جاری در سودان پرداخت و گفت که مصر به تلاش‌های گسترده خود برای برقراری آتش‌بس در سودان و بازگشت امنیت و ثبات به این کشور ادامه خواهد داد و از تمامی اقداماتی که به راه‌حلی سیاسی منجر شود که به بحران در این کشور پایان دهد، حمایت می‌کند.

«احمد فهمی» سخنگوی این دفتر اعلام کرد، هیات آمریکایی در این دیدار با اشاره به اهمیتی که نهاد‌ها و موسسه‌های آمریکایی برای روابط دوجانبه و مشارکت راهبردی میان دو کشور به عنوان سنگ بنای ثبات منطقه قائل هستند، به نقش ثابت مصر در حفظ امنیت و حمایت از تلاش‌ها برای ایجاد صلح در منطقه و نیز نقش اساسی آن از زمان آغاز بحران در غزه چه در سطح تلاش‌های مشترک برای برقراری آتش‌بس و چه در زمینه هماهنگ‌سازی و ارائه کمک‌های بشردوستانه پرداخت و تاکید کرد که که سفر کنونی این هیات به منطقه در چارچوب حمایت از روند دستیابی به توافق تبادل اسرا، آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه است.

همچنین هیات آمریکایی از موضع‌گیری‌های مصر به شدت تقدیر کرده و بر ادامه رایزنی‌ها و اقدامات مشترک دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها