مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

تاثیر هنر بر حل مشکلات اجتماعی امری پذیرفتنی است

سرهنگ کریمی گفت: تاثیر هنر بر حل مشکلات اجتماعی امری پذیرفتنی است. جشنواره فانوس یکی از همین راهبرد‌های بسیار خوب می‌باشد چرا که همواره ثابت شده است که در موضوعات سیاسی، ثبت یک اثر هنری کوتاه، تاثیرگذارتر از ساعت‌ها سخنرانی است.
کد خبر: ۶۸۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ - 29August 2024

تاثیر هنر بر حل مشکلات اجتماعی امری پذیرفتنی است.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اختتامیه جشنواره فانوس اراک اظهار داشت: تاثیر هنر بر حل مشکلات اجتماعی امری پذیرفتنی است. جشنواره فانوس یکی از همین راهبردهای بسیار خوب می‌باشد چرا که همواره ثابت شده است که در موضوعات سیاسی، ثبت یک اثر هنری کوتاه، تاثیرگذارتر از ساعت‌ها سخنرانی است.

وی با اشاره به سرودهای دهه ۶۰ به خصوص اشعار و سرودهای حاج صادق آهنگران افزود: این اشعار و سرودها تاثیر بسزایی در خلق حماسه دفاع مقدس توسط مردم داشته‌اند. حتی امروز این سرودها باز هم تاثیرگذار در حرکت های جهادی و حماسی هستند.

سرهنگ کریمی گفت: هنر متعهد و انقلابی نیاز امروز جامعه ما است. هنرمند انقلابی کسی است که به معارف و ارزش‌های انقلاب ایمان داشته باشد، هنرمند انقلابی انقلاب اسلامی را پیش می‌برد و میدان‌دار و پرچم‌دار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: هنرمندانی که به تولید کارهای هنری در راستای پیاده‌روی اربعین و دفاع مقدس می‌پردازند اجری‌ کم از جهاد در راه خدا ندارند و این خود نوعی جهاد است و جبهه فرهنگی نیاز به جهادگران فرهنگی متعهد دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها