نماینده ولی فقیه در استان همدان:

موسسه کلامی «احیا مرجعی برای پاسخگویی به شبهات عقیدتی جامعه است

آیت‌الله «شعبانی» گفت: اگر جوانی در این شهر دچار شبهه شود به کجا باید مراجعه کند؟ موسسه کلامی احیا مرجعی برای پاسخگویی به شبهات و سوالات عقیدتی جامعه است.
کد خبر: ۶۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵ - 30August 2024

۲به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین اختتامیه سومین دوره حسینیه اندیشه، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۱، تعدادی از تحصیل کردگان حوزه علمیه در رشته کلام اقدام به تشکیل موسسه کلامی احیا کردند.

وی افزود: رشته کلام، رشته معرفتی است که پاسخگوی شبهات دینی بر اساس تحلیل و آموزه‌های دینی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: یکی از وظایف این موسسه در همدان توجه به کادر سازی و تربیت طلاب در عرصه پاسخگویی به شبهات بوده که موفق نیز بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دینی بر پایه‌های عقلانی است نه پایه‌های احساسی محض، اگر دین‌داری مبتنی بر احساسات و عواطف باشد، آنجایی که احساسات ‌قوی‌تری به‌وجود بیاید فرد از اسلام جدا می‌شود. مهم آن است که این عواطف و احساسات تحت تاثیر عقل قرار گیرد. امام حسین(ع) به شهادت رسید تا ما عاقل شویم و عواطف ما تحت حاکمیت عقل قرار گیرد

شعبانی بیان داشت: اگر جوانی در این شهر دچار شبهه شود به کجا باید مراجعه کند؟ موسسه کلامی احیا مرجعی برای پاسخگویی به شبهات و سوالات عقیدتی جامعه است.

وی ادامه داد: اسلام به هیج وجه مخالف با طرح سوال و شبهه نیست، چرا که سوال پله رشد فکری انسان است. اگر سوال جوانی را ساسنور کردیم، به نبوغ و اندیشه‌اش توهین کرده‌ایم.

امام جمعه همدان در پایان متذکر شد: موسسه کلامی احیا نیازمند حمایت مدیران و مسئولان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها