فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق ارتش:

دشمنان ایران از قدرت بازدارندگی پدافند هوایی ما می‌ترسند

سرتیپ دوم ستاد «هوشمند» با تاکید بر اینکه دشمنان ایران از قدرت بازدارندگی پدافند هوایی ما می‌ترسند گفت: این بخش باعث می‌شود دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما نزدیک نشوند.
کد خبر: ۶۸۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰ - 31August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان،سرتیپ دوم ستاد «نصرالله هوشمند» فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت شانزدهمین سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش در جمع خبرنگاران هرمزگان، اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش در سال ۱۳۹۸ با تفکیک از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، بعنوان چهارمین نیروی فعال ارتش، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. 

وی افزود: دهم شهریور سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی است. نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (به‌اختصار: نپاجا) یکی از ۴ نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دفاع زمینی از حریم هوایی ایران را برعهده دارد.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی، بازدارندگی را نقش اصلی و اولیه پدافند هوایی برشمرد و گفت: پدافند هوایی به “چشمان همیشه بیدار” ملقب است و به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و پایش هستیم.

امیر هوشمند ادامه داد: در مرحله اول هر پرنده، موشک، ماهواره و بالن و تمام فعالیت‌ها در عرصه آسمان رصد و بعد از آن شناسایی صورت می‌گیرد و اگر غیرخودی باشد اخطارهای لازم داده و برخورد می‌شود، تمام این اقدامات در دو دقیقه صورت می‌گیرد.

سرتیپ هوشمند با تاکید بر اینکه دشمنان ایران از قدرت بازدارندگی پدافند هوایی ما می‌ترسند تصریح کرد: این بخش باعث می‌شود دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما نزدیک نشوند.

وی ادامه داد: دشمن تجهیزات خود را در شمال اقیانوس مستقر کرده اما بواسطه بازدارندگی موجود در کشور، توانایی نزدیک شدن به ما ندارد، در عرصه‌های دور نشسته و ما را نظاره می‌کند.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق (شهدای خلیج فارس)  ابراز داشت: در حوزه رزمایش‌ها و تمرین‌ها هم به طور مستمر اقدامات مختلفی انجام شده است.

هوشمند با اشاره به رزمایش‌های انجام شده در منطقه عنوان کرد: این توانایی‌ها برای داخل و کشورهای منطقه پیام صلح و برای کشورهای فرامنطقه‌ای که دشمنان قسم خورده ما هستند پیام توانمندی و آمادگی است، همین که نمی‌توانند به مرزهای ما نزدیک شوند به این معنی است که ما ماموریت خود در حوزه بازدارندگی را به نحو احسن انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار