طلسم ۱۰ ساله شکست؛

محمدمهدی مظلوم روی سکوی نخست آسیا/ بازگشت ایران به جمع مدعیان

جودوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان پس از ۱۰ سال موفق شد عنوان قهرمانی آسیا و مدال طلا برای جودو ایران به ارمغان بیاورند.
کد خبر: ۶۸۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 30August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان آسیا که با حضور ۱۶۹ جودوکار از ۱۶ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «مونگ کیونگ» جریان داشت با قهرمانی میزبان به پایان رسید. کره‌ای‌ها با ۶ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در مجموع مردان و زنان عنوان قهرمانی را کسب کردند.

محمدمهدی مظلوم روی سکوی نخست آسیا/ بازگشت ایران به جمع مدعیان

تیم ملی ایران جودو ایران نیز در این رقابت‌ها با یک مدال طلا و دو برنز بعد از سال‌ها به جمع مدعیان اضافه شد و در مکان پنجم جدول توزیع مدال‌ها جای گرفت. ازبکستان با شش طلا، ۴ نقره و شش برنز نایب قهرمان شد و مغولستان با دو طلا، یک نقره و سه برنز به همراه قزاقستان با یک طلا، ۴ نقره و هفت برنز سوم و چهارم شدند.

در بخش مردان تیم ایران بعد از کره جنوبِی، ازبکستان و قزاقستان چهارم شد.

تنها طلای این رقابت‌ها را محمد مهدی مظلوم در وزن ۹۰+ کیلوگرم کسب کرد. وی دور نخست «سینگلا» از هند را شکست داد و در ادامه با برتری برابر «اشرفی» دیگر نماینده کشورمان به نیمه نهایی صعود کرد. مظلوم در این مرحله «چا بوم» از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار برای کسب مدال طلا، «رحمتوولا» از قراقستان را در یک دیدار جذاب و دیدنی شکست داد و بعد از ۱۰ سال جودو ایران به مدال طلای قهرمانی آسیا رساند.

آخرین بار حمیدرضا ملک زاده در وزن ۹۰- کیلوگرم چهارم مهرماه ۱۳۹۴ در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود.

برای تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها محمد مهدی مظلوم یک مدال طلا، علیرضا نیک سرشت و محمد امین اشرافی دو مدال برنز کسب کردند. امیرحسین چگینی، متین عبادی و سمیرا خاک خواه هم به عنوان پنجم دست پیدا کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار