نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

بی‌تفاوتی ملت‌ها در مساله فلسطین پذیرفته نیست

حجت‌الاسلام «مطیعی» با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی ملت‌ها در مساله فلسطین پذیرفته نیست گفت: اگر جوامع اسلامی همه منویات و راهبردهای اساسی پیامبر(ص) را اطاعت می‌کردند، فجایع غزه ادامه پیدا نمی‌کرد.
کد خبر: ۶۸۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸ - 30August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) با اشاره به هفته دولت‌، اظهار داشت: مسئولان مسیر خدمت را که بهترین فرصت و عبادت است، غنیمت بدانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جامعه مسلمین در هفته دولت و در دیدار با مسعود پزشکیان و دولتمردان چهاردهم توصیه‌های مهمی داشتند، ادامه داد: از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مسئولان دولت در بین مردم و رصد مستقیم مشکلات بود که تصمیم‌گیری‌ها را به مردم و مردم و نظام را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفاده از نیروهای جوان در دولت و برخورداری کشور از جوانان نخبه در تمام رشته‌ها، افزود: به عنوان نمونه جوانان در رشته نجوم در رقابت جهانی پنج مدال طلا کسب کردند و این مساله باید انعکاس رسانه‌ای بیشتری می‌داشت.

وی تکیه بر توان داخلی و شتاب‌بخشی به داشته‌های داخلی را از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به اعضای دولت چهاردهم دانست و افزود: دل نبستن به دشمن نیز لازمه‌اش شناسایی دشمن و شیوه‌های آن است و اینکه همیشه باید نسبت به دشمن سوءظن داشت.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به لزوم عدالت‌محوری در توزیع ثروت و امکانات به عنوان دیگر رسالت دولتمردان، خاطرنشان کرد: گرایش به معنویت در هر درجه از مسئولیت نیز از موارد ضروری است.

این مسئول با اشاره به دیدار خود با نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: چهار نماینده استان سمنان در مجلس شورای اسلامی افراد پیگیر و دغدغه‌مند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تاکید کرد: همپوشانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در توسعه استان اثرگذار است.

خطیب جمعه سمنان به ۱۲ شهریور سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره و اضافه کرد: از فرهنگ و معارف نبی اکرم(ص) نهایت بهره‌برداری شود، ایشان پیغمبری بود که اشرف انبیا و گل سر سبد خلقت هستند و بالاترین الفاظ درباره حضرت استفاده شده است.

وی گفت: مقام والای پیامبر اعظم (ص) قابل تصور نیست و مقام قدسی دارند، دلیل مقام ایشان برترین کارآمدی بوده است که هدایت تمام بشر با دین مبین اسلام محسوب می‌شود، وظیفه ما نیز در مقابل مقام پیامبر(ص) پیروی و تبعیت کامل است.

این مسئول با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی ملت‌ها در مساله فلسطین پذیرفته نیست یادآور شد: اگر جوامع اسلامی همه منویات و راهبردهای اساسی پیامبر(ص) را اطاعت می‌کردند، فجایع غزه ادامه پیدا نمی‌کرد.

مطیعی اضافه کرد: چگونه است که مصر ادعای حکومت اسلامی دارد، اما تمام بنادر خود را در اختیار رژیم غاصب اسرائیل قرار داده و حتی یک حرکت به نفع مردم فلسطین انجام نمی‌دهد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه تمام عالم فریاد استغاثه ملت فلسطین به ویژه در کرانه باختری را شنیده است، افزود: رژیم صهیونیستی برای اینکه شکست‌های خود را پوشش دهد و حمله‌های کارساز حزب‌الله در اربعین را بی‌اثر نشان دهد، حمله‌های اخیر را در کرانه باختری به بهانه تخریب زیرساخت‌ها در دستور کار قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی بیان کرد که مقاومت در جبهه‌های مختلف به نوعی فرمانبردار فرامین پیامبر اسلام(ص) هستند.

وی به حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین و خومات موکب‌ها در مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: مواکب و هیات‌ها در داخل و خارج از مرز و در کشور عراق خدمات شایان به زائران اربعین داشتند، از این خادمان و از خیران حامی موکب‌ها قدردانی می‌کنیم.

این مسئول به حضور ۲۱ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: برای کسانی که سعادت حضور در این آیین را نداشتند نیز در۲۰ نقطه از استان سمنان برنامه دلدادگان اربعین برگزار شد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به حضور خود در موکب‌های داخل و خارج از کشور، تاکید کرد: این آیین هر ساله برگزار می‌شود و برای خدمات بهتر، کمبودهای مواکب نیازمند آسیب‌شناسی است.

وی به مساله مهم بانکداری اسلامی و ضرورت ارایه خدمات و وام‌ها با شرایط مناسب به متفاضیان ازدواج و تولید از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برای برداشته‌شدن ربا از بانکداری در کشور اقدام‌های مؤثرتری نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سالروز تاسیس پدافند هوایی در سال ۱۳۶۷ به فرمان امام خمینی (ره) گفت: پدافند هوایی برای ادامه خدمات در تمام حوزه‌ها بر اساس راهبردها، به امید خدا توفیق داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار