اهداف حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

حمله گسترده نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، آن هم بعد از ویران کردن نوار غزه نشان از آن دارد که این رژیم اشغالگر و نامشروع کوچک‌ترین ارزش و اعتباری برای فلسطینیان و جامعه جهانی قائل نیست و در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 31August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در تداوم کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین، بعد از ۱۱ ماه جنگ غزه که به ویران کردن غزه و نسل‌کشی مردم این باریکه منتهی شده حالا کرانه باختری را آماج حملات و تجاوزات گسترده نظامی خود قرار داده است. حملاتی که با پشتوانه ده‌ها هواپیما و بالگرد نظامی و با استفاده از نیروی زمینی در حال انجام است.

اهداف حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

بر اساس اطلاعات و گزارش‌های دریافتی، حمله چند روز اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به لحاظ وسعت و گستردگی آنقدر بزرگ است که از سال ۲۰۰۲ تا امروز بی‌سابقه بوده است. امری که نشان‌دهنده این موضوع است که خیال سران و مقامات تل‌آویو از عدم پیگیری و تعقیب بین‌المللی و جهانی آنقدر بالاست که چنین حمله بزرگی را علیه کرانه باختری انجام دادند.

از طرف دیگر بر اساس شواهد و قرائن موجود، عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری عمدتا بر روی حدود ۴۰ هزار نفری «جنین» متمرکز شده است. آنگونه که در چهار روز اخیر شاهد بودیم، ارتش رژیم صهیونیستی در حملات جدید خود به کرانه باختری علاوه بر جنین، شهرک‌ها و اردوگاه‌های آن ازجمله اردوگاه «نورشمس»، اردوگاه «فرح» را هدف حملات و عملیات‌های نظامی خود قرار داده است.

ضمن اینکه گزارش‌های دیگری هم از گسترش عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از شهر جنین به شهر‌های «طولکرم» و «نابلس» مخابره شده است. گزارش‌هایی که نشان از این مهم دارد که ارتش صهیونیستی تقریبا تمامی مناطق کرانه باختری را با ارتش خود و با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات نظامی سبک و سنگین مورد هجوم خود قرار داده است.

اما حمله گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در شرایطی انجام شده است که کارشناسان و صاحب‌نظران منطقه‌ای و بین‌المللی این تجاوز نظامی خطر گشوده شدن جبهه سوم را بر روی ارتش تضعیف شده و تا حدودی از هم پاشیده «اسرائیل» را بسیار قوت بخشیده است. این خطر تا آن اندازه است که آسیب‌های فراوانی را به ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی وارد خواهد کرد، به صورتی که شاهد افزایش قابل توجه خسارات و تلفات آنها خواهیم بود.

حال اینکه، مخاطرات حمله نظامی بزرگ و گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری آنچنان جدی و حتمی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از تحلیلگران نظامی صهیونیست اعلام کرده که حمله فعلی ارتش «اسرائیل» به کرانه باختری، خطری راهبردی برای این رژیم به همراه خواهد داشت. این خطر می‌تواند موجی تازه و بزرگ از خیزش و مقاومت فلسطینیان را علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کند که با توجه به درگیر بودن ارتش این رژیم در جنگ یازده ماهه غزه، می‌تواند از آستانه توان تل‌آویو برای مدیریت آن خارج باشد.

موضوع مهمی که موجب شده تا رژیم صهیونیستی خطرات و ریسک انجام حمله و عملیات گسترده نظامی به کرانه باختری را به جان بخرد و دست به حمله‌ای نظامی به این منطقه فلسطینی‌نشین بزند از بین بردن پشتوانه مردمی مقاومت است. در واقع یه نظر می‌رسد که هدف پنهان تل‌آویو از لشکرکشی به کرانه باختری کاهش دادن و کم کردن حمایت‌های مردمی از مقاومت فلسطین است تا در سایه کاهش این حمایت بتواند اهداف و نقشه‌های شوم خود را علیه ملت فلسطین انجام بدهد.

این در حالی است که اگر نگاهی به سابقه تاریخی حملات و عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری داشته باشیم متوجه می‌شویم که حملات و عملیات‌های گسترده‌تر از این ازجمله جنگ سال ۲۰۰۲ که علیه اردوگاه جنین انجام داده نیز نتوانسته مانع از کاهش و از بین رفتن پشتوانه مردمی از مقاومت فلسطین شود.

در پایان باید گفت حمله گسترده نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و انجام عملیات‌های متعدد در مناطقه مختلف آن به خصوص در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی که فقط با هدف کاهش و از بین بردن حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی از مقاومت فلسطین انجام می‌شود نه اولین جنایات و نه آخرین جنایات از این دست خواهد بود ولی یک چیز واضح و مشخص است و آن بی‌اعتباری و بی‌آبروی نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی و بین‌الملل است که نمی‌توانند مانع از کشتار و نسل کشی مردم فلسطین شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها