امام جمعه کرمان:

توجه به غزه و فلسطین اشغالی نباید فراموش شود

«علیدادی سلیمانی» گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی هر روز تلاش می‌کنند، جنگ را به بخش‌های مختلف فلسطین بکشانند، بنابراین توجه به غزه و فلسطین اشغالی نباید فراموش شود.
کد خبر: ۶۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ - 30August 2024

توجه به غزه و فلسطین اشغالی نباید فراموش شود

  به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،«حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی» امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در اهمیت رعایت تقوا در تمام شئون زندگی می‌فرماید توشه خود را از دنیا بردارید و قبل از آنکه دنیا را ترک کنید به فکر روز قیامت باشید و آخرت روز حساب است پس دنیا را با رعایت تقوای الهی دریابید.

 

وی با تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) شخصیتی بزرگ در تاریخ بشریت است که جامعه تاریک و ظلمت را نورانی کرد و باعث هدایت بشریت در عالم شد و این نور همچنان جهان را گسترانده است.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضرت محمد (ص) موفق شد جامعه ممتازی را به تصویر بکشاند که معیارهای انسانی و الهی در آن جامعه حرف اول را بزند، گفت: پیامبر(ص) در این راه با سختی‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو بود.

 

وی با اشاره به اینکه زندگی پیامبر (ص) از روزهای آغازین با یتیمی ایشان همراه بود و پدر و مادر گرانقدر و بعد از آن جد بزرگوار خود را از دست داد، افزود: آن حضرت با خلأ پدر و مادر در زندگی خود در دوران کودکی به لحاظ عاطفی روبه‌رو شد.

 

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) در مقابل همه مشکلات خود از اول زندگی ایستاد و بر آنها پیروز شد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر در دوران یتیمی پناهگاه اصلی تو، ما بودیم و از تو محافظت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در دوران جاهلیت توانست بر فضای جاهلی آن روز پیروز شود و یک گفتمان جدید برای هدایت انسان و رهایی او از جهالت ایجاد کند، بیان کرد: از دیگر مشکلات پیامبر از روز اول بعثت، فشار متعصبانه قبیله‌ای بود که از دو اهرم قدرتمند تطمیع و تهدید استفاده می‌کردند و حتی بر حضرت ابوطالب عموی پیامبر نیز فشار می‌آوردند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دورسازی هواداران پیامبر(ص) از دیگر سختی‌های حضرت محمد(ص) بود که با تهدید و شکنجه انجام می‌شد و پیامبر (ص) از آن رنج می‌برد، ادامه داد: ابولهب‌ها و ابوجهل‌ها سردمداران توهین و افترا به پیامبر (ص) بودند و تمام تلاش خود را گذاشته بودند تا جریان هدایت نبی مکرم اسلام شکست بخورد اما هیچ کدام از این سختی‌ها باعث نشد پیامبر(ص) ناامید و از صحنه خارج شود.

 

وی با اشاره به اینکه روش و منش حضرت محمد (ص) که نتیجه اخلاق پسندیده او بود، توانست ایشان را از همه مشکلات موفق بیرون بیاورد و وقتی مردم اخلاق خوب او را می‌دیدند تحت تاثیر ایشان قرار می‌گرفتند، گفت: قرآن کریم از ویژگی‌های پیامبر (ص) رحمت و مهربانی را عنوان می‌کند و مردم وقتی نگاه همراه با عفو و گذشت او را می‌دیدند از پیامبر(ص) پیروی می‌کردند.

 

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه قاطعیت پیامبر (ص) در دفاع از جبهه حق نیز مثال زدنی است و قرآن فرمود اشداء علی الکفار رحماء بینهم و پیامبر در مواضع خود در مقابل کفار قاطع بود، افزود: پیامبر (ص) در یک کلام با اخلاق، روش و منش نیکوی خود توانست بر تمام سختی‌ها پیروز شود و به عنوان یک الگو و اسوه برای هدایت جوامع بشری ماندگار شد.

 

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با تسلیت ایام شهادت آیت‌الله قدوسی و دستجردی و رئیسعلی دلواری اظهار داشت: روز مبارزه با استعمار را در پیش داریم و دست پنهان و آشکار انگلیس را در دفاع از رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل می‌بینیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت دهم شهریورماه روز پدافند هوایی گفت: رزمندگان پدافند هوایی با هوشیاری کامل از حریم هوایی کشور محافظت می‌کنند که باعث امنیت و اقتدار کشور شده است.

 

وی افزود: ایام شکست آمریکایی‌ها و خروج آنها از افغانستان را در پیش داریم که برای مسلمانان شیرین است چرا که آمریکا روزهای تلخی را برای جوامع انسانی در عالم رقم زده است.

 

علیدادی سلیمانی با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) جریان سیاسی جامعه را مدیریت کرد که در صلح ایشان مشهود است و با توجه به شرایط جامعه آن روز، نقشه‌های رنگارنگ علیه اسلام و با کمال تأسف کم بودن یاران واقعی امام مجتبی (ع) می‌بینیم صلحی کاملاً حکیمانه بوده است و زمینه ساز نهضت نورانی و هدایتگر امام حسین (ع) شد.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی جلوه‌ای از این عظمت قیام عاشورایی است، گفت: اخلاق برجسته امام حسن مجتبی (ع) جلوه‌های زیادی دارد که در تاریخ ماندگار شده است و یکی از گفتارهای نورانی ایشان آن است که فرمود هر که خدا را شناخت عاشق او می‌شود و همه هستی خود را فدای خدا می‌کند.

 

امام جمعه کرمان همچنین با تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع)، بیان کرد: امام هشتم شیعیان یک شخصیت برجسته و ممتاز است که شاهد حضور ایشان در ایران بودیم و جریان اسلامی و شیعی را در جغرافیای وسیع‌تری تبیین کرد، در حالی که دشمن تلاش می‌کرد اسلام را تحریف کند امام رضا (ع) مانع شد و اسلام ناب را تبیین کرد.

 

وی ادامه داد: به دنبال حضور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران، شاهد حرکت تاریخی امامزادگان به سمت ایران بودیم که در ارتقای معنویت در ایران و تبیین جریان اسلام موثر بود و امروز آستان مقدس آنها کانون معنویت شده است.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در چند بخش به اعضای هیئت دولت توصیه داشتند که حکیمانه تعامل خود با دولت را مطرح کردند و رهنمودهای مهم و اساسی در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم داشتند که حائز اهمیت است و مسیر را روشن کردند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم رهبری در مورد شناخت ظرفیت‌های کشور، فراهم کردن بستر مناسب برای حضور جوان متعهد انقلابی در سطوح مختلف کشور، حضور مسئولان در بین مردم، توجه به اجرای عدالت، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و گسترش معنویت در کشور رهنمودهایی داشتند که امیدواریم دولت چهاردهم آنها را محقق کند.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شعار دولت وفاق ملی است و انتظار می‌رود از ظرفیت انسانی کشور بدون نگاه بسته جناحی بهره‌گیری کند، افزود: توجه به غزه و فلسطین اشغالی نباید فراموش شود.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا پشتیبان رژیم جلاد و اشغالگر صهیونیستی است و هر روز تلاش می‌کند، جنگ را به بخش‌های مختلف فلسطین بکشاند گفت: مردم سلحشور فلسطین و جبهه مقاومت عرصه را بر اسرائیل تنگ کرده‌اند و روزانه به پایان عمر رژیم جلاد و اشغالگر صهیونیستی نزدیک می‌شویم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها