امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

دشمنان به دنبال عقب نگهداشتن و جلوگیری از پیشرفت کشور هستند

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه، تمام تلاش دشمنان انقلاب اسلامی را ممانعت از توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: دشمنان با ترور شخصیت های برجسته کشور از اول انقلاب تاکنون به دنبال تخریب مسوولان و عقب نگهداشتن کشور هستند.
کد خبر: ۶۸۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 30August 2024

به گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه،دشمنان به دنبال عقب نگهداشتن و جلوگیری از پیشرفت کشور هستند ماموستا ملا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت شهرستان در مسجد شافعی با تبریک هفته دولت به دولتمردان و تسلیت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در انفجار دفتر نخست وزیری در اوایل انقلاب، اظهار داشت: منافقان کور دل قصد تخریب، توهین، عدم پیشرفت کشور، ملت و نظام و دولت را داشتند که با این عملیات تروریستی وددمنشانه این جنایت را در کارنامه ننگین خویش رقم زدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه، تمام تلاش دشمنان انقلاب اسلامی را ممانعت از توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: دشمنان با ترور شخصیت های برجسته کشور از اول انقلاب تاکنون به دنبال تخریب مسوولان و عقب نگهداشتن کشور هستند.

وی در ادامه گفت: در قرن اخیر و با تاسی به اربابان غربی قضیه ترور به یک پدیده زشت و نامبارک سیاسی اجتماعی و حتی دینی مذهبی در جوامع اسلامی تبدیل شد که آثار سوء آن را در عقب افتادگی جوامع مختلف اسلامی و غیر اسلامی و منطقه ای شاهد هستیم.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه افزود: عدم پیشرفت دولت ها ،ملت ها ،عقب افتادن طرح ها و زیرساخت ها در نتیجه عدم تحمل مکاتب ، ایده ها و شخصیت ها و افکار است که در عین حال ادعای آزادی را دارند و به این جنایات هولناک و غیر قابل جبران دست می زنند.

ماموستا مرادی اضافه کرد: روز دوم شهریور آغاز هفته دولت و روز مبارزه با تروریسم بود که تروریسم نتیجه افکار استکبار جهانی و ایادی خبیث آن است والا در مکتب قرآنی و اسلامی کشتن یک انسان به ناحق برابر است با از بین بردن کل بشریت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه بخش دیگری از خطبه های خود را به موضوع بیان حقیقت مرگ و عالم برزخ و آخرت اختصاص داد و گفت: آنچه آیات و روایات دلالت می کند این است که حقیقت مرگ یعنی جدایی روح از جسد و روح بعد از این جدایی باقی بوده یا معذب است یا متنعم در قبر و عالم برزخ تا روز رستاخیر و ایجاد صحرای محشر.

ماموستا مرادی افزود: روح انسان با انواع اسباب حزن و غصه ها دردمی کشد یا با انواع شادی و سرور متنعم می شود و این متنعم شدن و یا محزون شدن بدون تعلق به جسم هم برای روح حاصل می شود (در عقاید ما معتقدیم عذاب و نعمت پس از مرگ برای جسم و روح است.

وی گفت اما این توضیح صرفا اثبات وجود روح و جدایی آن از جسم است که روح هم مجزا و بعداز مفارقت با جسم این توانمدی هارا دارد پس هر آنچه وصف روح است به تنهایی ، باقی می ماند با او بعد از جدایی روح از جسم و باصطلاح بعداز مرگ و آنچه به واسطه اعضای جسم است تعطیل می شود با مرگ جسم تا زمانی که جسم و روح همدیگر را بیابند و یکی شوند.

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان کرمانشاه افزود: در قرآن داریم که مرگ بسیار بسیار راحت و آسان صورت می گیرد اما ما آن را دور می پنداریم.

ماموستا مرادی افزود: یتوفی از ماده وفی بوده و به معنی ادای کامل امری است و در مورد مرگ به معنای گرفتن جان به طور کامل است.

وی اضافه کرد: در سوره انعام قبض ارواح را به ملائک نسبت داده و در سوره سجده قبض روح را به ملک الموت که این مراحل به اذن پروردگار انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها