معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

موزه دفاع مقدس در ۵ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد 

«جعفری» با بیان اینکه ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: ۵ موزه نیز در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ - 30August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بزرگی که حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای معرفی ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری می‌کند، احداث موزه دفاع مقدس و مقاومت است.

موزه دفاع مقدس در ۵ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد 
وی با اشاره به اینکه ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: ۵ موزه نیز در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه موزه استان‌های زنجان، قزوین، گلستان، لرستان و گیلان در هفته دفاع مقدس سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطر نشان کرد: کار‌های تکمیلی این موزه‌ها در حال انجام بوده و افتتاح خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه موزه‌ها امروز در همه دنیا به عنوان یک رسانه برای انتقال و ارتقای فرهنگ شناخته می‌شوند، تصریح کرد: ایجاد هویت ملی یکی از ظرفیت‌های موزه‌های دفاع مقدس در کشور است.

جعفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک ظرفیت در تاریخ ما است، تصریح کرد: مردم ما همواره به این دوران نورانی می‌بالند چرا که اگر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبودند امروز ما امنیت و آرامش نداشتیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی است که در دو قرن اخیر هیچ بخشی از سرزمین ما واگذار نشده است، تاکید کرد: باید این حماسه ماندگار به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که دنیا برای این انتقال تجربه کرده است، بهره‌وری از موزه‌های جنگ است که در کشور به آنها موزه دفاع مقدس اطلاق می‌شود، اضافه کرد: بحث تاریخ شفاهی، دارالمعارف و دانشنامه دفاع مقدس، اسناد و مدارک دفاع مقدس جزو بخش‌هایی است که ذیل موزه تعریف شده که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: از مسئولان استانی، شهردار و اعضای شورا و نمایندگان که با این پروژه همکاری و همراهی دارند، قدردانی می‌کنیم.

جعفری افزود: به امید خدا بخش‌های جزئی نیز آماده شود تا این پروژه‌ها با حضور ریاست جمهور و رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، موزه دفاع استان زنجان در فاز نخست شامل کتابخانه تخصصی و مرجع اسنادی و بخش اداری در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها