نماینده ولی فقیه در یزد:

انقلاب اسلامی ایران قدرت، پیشرفت، علم و تقوا را در کنار هم قرار داده است

آیت الله ناصری گفت: انقلاب اسلامی ایران قدرت، پیشرفت، علم و تقوا را در کنار هم قرار داده است و حرکت انقلاب اسلامی سیر الی الله و دوری از مسیر شیطان است، توکل به خدا و توکل نداشتن به غرب است.
کد خبر: ۶۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵ - 30August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله «محمد رضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر دارالعباده یزد ضمن سفارش به تقوا اظهار داشت: انسان مومن در تمام امور باید وابسته و محتاج به خداوند متعال باشد و خالقش را دوست داشته باشد و لازمه محبت الهی اینست که اوامر الهی را اطاعت کرده و از نواهی و محرمات اجتناب کند.

وی افزود: تقوا مهم‌ترین سفارش خداوند متعال به بندگانش است و طبق فرمایش خدا به واسطه تقواست که گرفتاری‌ها و مشکلات برطرف خواهد شد.

امام جمعه یزد به بخشی از آثار تقوا اشاره کرد و بیان داشت: تقوا در زندگی دنیوی و اخروی اثرات و برکات فراوانی برای انسان متقی به همراه دارد، که از مهم‌ترین آنها، قرب الهی است، انسان به واسطه تقوا به خالق و معبودش نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نتایج تقوا مقاومت است، انسان باتقوا با مدد الهی انسانی مقاوم، سختکوش و سرسخت است در مقابل سختی ها، دشمنی‌ها و وسوسه‌های شیاطین ایستادگی و مقاومت نموده و ایمانش و عقایدش را حفظ می‌کند.

آیت الله ناصری گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید: المؤمنُ أصْلَبُ مِن الجَبلِ، الجَبلُ یُسْتَقَلُّ مِنه، والمؤمنُ لا یُسْتَقَلُّ مِن دِینِه شَیءٌ یعنی انسان مؤمن از کوه سخت‌تر است. از کوه کم مى شود، اما از دین مؤمن چیزى کاسته نمى گردد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: به واسطه همین تقوا بود که اصحاب پیغمبر اسلام (ص) ریگ‌های داغ بیابان، سنگ‌های سخت و سنگین و انواع شکنجه‌های کفار را تحول کرده و از دین و اعتقادات خود دست بر نمیداشتند.

وی افزود: در زمان معاصر نیز خیلی از مردم و علما در زندان‌های رژیم پهلوی، شکنجه‌ها را با جان خریدن و مقاومت کردن و دین و ایمان خود را حفظ نموده و تسلیم طاغوت نشدند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تقوا برای انسان عزت به همراه خواهد داشت افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: مَنْ اَرادَ اَنْ یَکونَ اَعَزَّ النّاسِ فَلْیَتَّقِ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ؛ یعنی هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. پس اگر انسان تقوا داشته باشد و از گناه و معصیت اجتنباب کند خدا در دنیا و آخرت به او عزت می‌دهد.

وی گفت: سختی‌ها و مشکلات به واسطه دوری از خداست، اگر انسان اهل تقوا نباشد و به غیر خدا توکل و امید داشته باشد زندگی سخت و دشواری در دنیا و آخرت خواهد داشت پس سعی کنیم با دوری از گناه، نور خدا را در مسیر زندگی داشته باشیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام دهه آخر ماه صفر و رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام هستیم این ایام را به همه پیروان پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام تسلیت می‌گویم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) عزیزترین و مقرب‌ترین بندگان خداست که خداوند متعال در قرآن کریم اینگونه او را معرفی می‌کند: انک لعلی خلق عظیم (قلم ۴)، یعنی تو‌ای پیامبر از بالاترین فضائل اخلاقی بهره‌مند هستی و همچنین در جایی دیگر می‌فرماید ما ینطق عن الهوی (نجم ۳) یعنی گفتار پیامبر به دور از هوای نفس است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: خداوند متعال اطاعت از پیامبر را همچون اطلاعت از خودش واجب نموده و به بندگانش دستور میفرماید یا ای‌ها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول (نساء ۵۹)،‌ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا و رسول اطاعت کنید.

ایشان با اشاره به آیه أللهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ (بقره ۲۵۷) افزود: یکی از اهداف مهم پیامبر اسلام خارج کردن مردم از جهل، ظلمت، تاریکی و هدایت آن‌ها به سمت نور و آگاهی است.

وی ادامه داد: خدا انسان را خلق کرده و مسیر بندگی و هدف از زندگی را توسط انبیاء به او نشان داده است، انسان خلق شده است تا مسیر تکامل و قرب الهی را طی کند و در این مسیر می‌تواند به بالاترین مراتب علمی، اقتصادی و سیاسی برسد و چیزی نباید مانع او شود.

آیت الله ناصری گفت: هدف دیگر پیامبر تأمین تمدنی مبتنی بر کرامت انسان هاست و لذا ما باید در مسیر تشکیل نظام اسلامی پیش برویم، غرور، تکبر، خودخواهی و بدی‌ها و زشتی‌ها را کنار گذاشته و دوستی، محبت، ترحم و ایثار و گذشت را جایگزین کنیم.

وی مقابله با دشمنان را وظیفه دیگر پیامبران دانست و گفت: از دیگر وظایف انبیاء مقابله با دشمن و بیگانگان است و در مقابل آن‌ها از دین و اعتقادات مردم محافظت کردن است.

امام جمعه یزد افزود: انسان مومن باید قدرت داشته باشد و بتواند از خود و جامعه خود محافظت کند و حتی گاهی نیاز است قدرت خود را در معرض دید و نمایش دشمن نیز قرار دهد.

وی بیان داشت: امروز دنیا در مسیر مادیات قدم گذاشته و در این مسیر دست به هر کار میزند و لذا امروز آن‌هایی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند و شاهد کشتار هزاران زن و کودک بیگناه هستند چه حرفی برای گفتن دارند. 

آیت الله ناصری گفت: انقلاب اسلامی ایران قدرت، پیشرفت، علم و تقوا را در کنار هم قرار داده است و حرکت انقلاب اسلامی سیر الی الله و دوری از مسیر شیطان است، توکل به خدا و توکل نداشتن به غرب است.

وی گفت: رمز موفقیت حضرت امام (ره) ارتباطش با خدا بود با خدا ارتباطش قوی و مستحکم بود و بیشتر از همه قرآن و نماز می‌خواند و به همین واسطه از احدی ترس نداشت.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی در تمام موضوعات در حال پیشرفت هستیم، پیشرفتی که همراه با اخلاق و تقوا و معنویت است و در این مسیر نیاز به کادر سازی و انسان سازی داریم و همواره باید مواظب نقشه‌های دشمن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان با تشکر از همه عوامل پیاده روی اربعین اظهار داشت: از همه عزیزانی که در مسیر پیاده روی اربعین زحمت کشیدند، هزینه کردند و گرما و سختی‌ها را تحمل نمودند و با وحدت و یکپارچگی خود در مسیر ظهور قدم گذاشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به گله مندی جامعه پرستاری افزود: پرستاران عزیز گلایه‌هایی دارند و گلایه‌های آن‌ها به حق هم هست، شبانه روز زحمت می‌کشند و سختی‌ها را تحمل میکنند مسئولین بیش از گذشته باید به این قشر خدوم توجه و عنایت داشته باشند.

آیت الله ناصری در پایان افزود: در آینده نزدیک بازگشایی مدارس را خواهیم داشت در همین ابتدا به همه مسئولین فرهنگی و آموزش و پرورش تاکید می‌کنم به درس و فرهنگ و دین دانش آموزان توجه داشته باشند و همه بدانیم که سعادت و شقاوت فرزندان ما در مدارس شکل خواهد گرفت و لذا همه ما مسئول هستیم.

امام جمعه یزد گفت: ما در جمهوری اسلامی در تمام موضوعات در حال پیشرفت هستیم، پیشرفتی که همراه با اخلاق و تقوا و معنویت است و در این مسیر نیاز به کادر سازی و انسان سازی داریم و همواره باید مواظب نقشه‌های دشمن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها