مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران خبر داد؛

برپایی ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی مازندران در مشهد

«امامزاده» گفت: به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی استان مازندران در مشهد مقدس برپا می شود.
کد خبر: ۶۸۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ - 30August 2024

برپایی ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی مازندران در مشهدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «محمداسماعیل امامزاده» مدیرکانون‌های خدمت رضوی مازندران امروز در مراسم ارسال کمک‌های مردم بابل به منظور برپایی ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی استان در مشهد مقدس اظهار داشت: خادمان رضوی با برپایی موکب‌ها در ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت و تغذیه به زائران امام هشتم (ع) ارائه می‌کنند.

وی افزود: همه تلاش ما در این روز‌ها ارائه خدمات بهتر به زائران‌امام هشتم و دوستداران اهل بیت (ع) است.

امام‌زاده با اشاره به برپایی آئین‌های مختلف عزاداری در شهر‌های مازندران افزود: آئین‌های مختلف عزاداری در تمامی شهرستان‌ها به عنوان طریق‌الرضا برگزار می‌شود و خادمیاران با برپایی صد موکب در مسیر کاروان‌های زائران رهسپار به مشهد مقدس، اطعام عزاداران امام رضا (ع) را در شهرستان‌های مختلف مازندران اجرا می‌کنند.

وی، برپایی دسته‌جات سینه‌زنی خادمیاران، جلسات وعظ و خطابه، برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی خانواده و کودک با هدف نشر شعائر دینی و معرفی سیره رضوی را از برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

امام‌زاده گفت: در شام غریبان هم خادمیاران رضوی با برنامه منسجم پای کار خواهند بود.

وی افزود: در مشهد مقدس همزمان با شهادت امام رضا (ع) ۱۶ موکب به مدت چهار روز با ظرفیت هر کانون بیش از سه هزار وعده غذا در هر نوبت برپا و در کنار وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها نیز توزیع می‌شود.

امامزاده به مشارکت مردم و دوستداران اهل بیت (ع) در ارائه خدمات به کانون‌های خدمت رضوی استان اشاره و خاطرنشان کرد: مازندرانی‌ها در قالب ۱۶ موکب بیش از یک میلیارد تومان طی چهار روز به عزاداران خدمات ارائه می‌کنند که در همین راستا بیش از ۲۰ تن برنج طبخ و در بین زائران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها