مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

گلزار شهدای شادگان بهسازی و ساماندهی می‌شود

نورانی گفت: در گلزار شهدای شادگان ۱۵۵ شهید گلگون کفن آرمیده‌اند که ضرورت دارد این گلزار ساماندهی شود.
کد خبر: ۶۸۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸ - 31August 2024

گلزار شهدای شادگان بهسازی و ساماندهی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، «حسن نورانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان شامگاه دیروز (جمعه) در مراسم افتتاحیه بهسازی گلزار شهدای شهرستان شادگان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان و دیگر مسؤلین استانی صورت گرفت ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اظهار داشت: ما مدیون شهدا هستیم و ضروری است همه ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از نمادهای شهدا، گلزار شهدا است که این اماکن باید به مثابه زیارتگاهی برای عاشقان و کسانی که دلباخته شهدا هستند تبدیل شوند.

نورانی با بیان اینکه باید این میراث به نسل آینده منتقل شود، اضافه کرد: در گلزار شهدای شادگان ۱۵۵ شهید گلگون کفن آرمیده‌اند که ضرورت دارد این گلزار ساماندهی شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که طی یکسال و نیم گذشته توسط بنیاد شهید استان صورت گرفته بهسازی و گلزار شهدای شادگان در دستور کار قرار گرفت و برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه مشخص است و تجهیز کارگاه صورت گرفته و از امروز این طرح آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: برداشتن ستون‌ها، افرایش چهار متری ارتفاع سقف گلزار، روشنایی، تعویض سنگ مزار شهدا با هماهنگی خانواده‌ها و فضای پیرامونی از جمله اقداماتی است که بنا شده در این پروژه انجام شود.

نورانی همچنین از احداث یادمانی برای هشت شهید دانش‌آموز این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی می‌شود مستند خوبی از این شهدا ساخته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شادگان دارای سرداران بزرگی همچون شهیدان بهبهانی و معرفی‌زاده است که باید به آنها پرداخته شود، عنوان کرد: همچنین باید نسبت به نصب تصاویر شهدا در سطح شهرستان اقدام شود تا هرچه بیشتر به نسل آینده شناسانده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها