معاون علمی رئیس جمهور:

رئیس‌جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است

افشین با بیان اینکه رئیس جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است و با این پیگیری‌ها و تحقق آن، دیگر اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت، گفت: شخصا با اینترنت طبقاتی موافق نیستم.
کد خبر: ۶۸۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ - 31August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «حسین افشین» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ در پاسخ به سوالی درباره بحث اینترنت طبقاتی و اینکه برای اعضای پارک فناوری پردیس زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اینترنت بدون فیلتر در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اینکه چرا فقط به پارک فناوری پردیس اینترنت بدون فیلتر تعلق گرفته و برای سایر پارک‌ها لحاظ نشده است، به این خاطر است که پارک فناوری پردیس تنها پارک زیرمجموعه این معاونت است و پیگیری‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است

وی یادآور شد: اجرای اینترنت طبقاتی در پارک فناوری پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بوده و اصلاً نباید چنین چیزی اعلام می‌شد و شخصاً با اینترنت طبقاتی موافق نیستم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در ادامه از فناورانی که نتوانستند جوایز خود را دریافت کنند عذرخواهی کرد و گفت: در اختتامیه نکست ۱۴۰۳ جوایز نقدی برندگان تا فردای روز اختتامیه به افراد پرداخت خواهد شد. همچنین مقرر شده است که در اختتامیه امسال سرفصل های جایزه نکست ۱۴۰۴ اعلام شود تا فناوران فرصت مناسبی برای توانمندسازی خود داشته باشند.

افشین جایزه «نکست» را نماد اعتماد «دولت و صنعت» به «دانشگاه و علم» عنوان کرد و گفت: تحقیق و توسعه کلید پیشران توسعه کشور است و اگر انتظار ما از سهم بخش خصوصی در این مسیر صفر باشد، شاید کمی بی انصافی باشد. ما به عنوان دولت در کنار بخش خصوصی توسعه گر هستیم برای اینکه بتوانیم رشد را در صنایع های تک رقم بزنیم.

وی فروش بیش از ۵ میلیارد تومان و دارا بودن TRL ۴ را از جمله شروط پذیرش طرح‌ها در دومین دوره نکست بیان کرد و گفت: در طی آن نسبت به شناسایی شرکت‌های توانمند بزرگ اقدام خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با بیان اینکه جایزه نکست می تواند افزایش یابد، گفت: ایران کشوری در حال توسعه است و هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه نیز زیاد است و این هزینه ها باید از سوی دولت تامین و پرداخت شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در دومین دوره نکست به حوزه هوش مصنوعی توجه شده است؟ گفت: بله ما اهمیت هوش مصنوعی را در نظر گرفته ایم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوز افزود: ایران در حوزه هوش مصنوعی در منطقه در حوزه‌های مختلف مثل انتشار دانش، بازار، کسب و کار، قانون نویسی و ...  یک روند همگون و مناسبی ندارد.

افشین با تاکید بر اینکه باید نقشه راه دقیقی در حوزه هوش مصنوعی ترسیم کنیم، گفت: باید مشخص کنیم چقدر می‌خواهیم بودجه داشته باشیم و چقدر می‌خواهیم به زیرساختها و چه میزان به حوزه نرم افزار ورود کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها