شهردار مشهد:

دستگاه‌های استانی برای خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) پای کار هستند

قلندر شریف گفت: با توجه به افزایش زائر در مناطق زائرپذیر شهر مشهد، همه دستگاه‌ها پای کار هستند.
کد خبر: ۶۸۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ - 31August 2024

دستگاه‌های استانی برای خدمتگزاری به زائران امام رضا (ع) پای کار هستندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدرضا قلندرشریف» شهردار مشهد درباره خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: برای خدمت‌رسانی به زائران در مشهد، از ماه‌ها قبل در مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده است؛ خدمت‌رسانی از سوی شهرداری مشهد، در ابتدا با اعزام هزار نفر از کارکنان به شهر نجف اشرف و نظافت زیرپای زائران حضرت علی (ع) و مرز چذابه آغاز شد و اکنون تمامی نیرو‌ها از کشور عراق بازگشتند و آماده هستیم تا به زائران رضوی در شهر مشهد خدمت‌رسانی کنیم.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد دهه آخر ماه صفر، خدمت‌رسانی در مشهد همزمان با مراسم جاماندگان اربعین آغاز شد.

شهردار مشهد افزود: با توجه به اینکه روز‌های پایانی ماه صفر با ایام تابستان تقارن پیدا کرده است، پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش حضور زائران در مشهد باشیم و به همین منظور نیز از بدو ورود زائران به این شهر و در هشت مبادی ورودی شهر، آماده استقبال از زائران هستیم.

قلندر شریف یادآور شد: در کلیه مبادی ورودی شهر، ۴۰ خدمت متنوع از جمله پذیرایی و خدمات فرهنگی ارائه می‌شود و به‌گونه‌ای در ستاد برنامه‌ریزی شده که بتوانیم استقبال خوبی از زائران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی نیرو‌های شهرداری مشهد از جمله در حوزه خدمات شهری به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائران رضوی هستند؛ نظافت، شست‌وشو و رفت‌وروب معابر بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام در اولویت قرار دارد و سایر مناطق نیز در زمینه نظافت معین منطقه ثامن و بافت پیرامون حرم هستند.

شهردار مشهد بیان داشت: پنج هزار و ۸۰۰ نیرو در حوزه خدمات شهری به منظور خدمت‌رسانی با یکدیگر بسیج شده‌اند و نظافت به صورت مکانیزه خواهد بود و در مبادی ورودی شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری نظافت انجام می‌شود؛ با توجه به افزایش زائر در مناطق زائرپذیر شهر مشهد، نیرو‌های آتش‌نشانی نیز به صورت ۲۴ ساعته در راستای ایمنی زائران فعال خواهند بود.

قلندر شریف ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز، تمهیدات خوبی درنظر گرفته شده و ناوگان قطارشهری و اتوبوسرانی، در سه روز پایانی ماه صفر از ساعت ۶ صبح الی ۲۴ سرویس‌دهی خواهند داشت و در صورت افزایش تقاضا، ساعت سرویس‌دهی تمدید می‌شود.

وی گفت: همچنین در پایان ماه صفر برای انتقال زائران به شهر‌های دیگر، چندین سرویس اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها