اولین جلسه هم‌اندیشی در خصوص سوژه یابی موضوعات دفاع مقدس خوزستان برگزار شد

اولین جلسه هم‌اندیشی در خصوص سوژه یابی موضوعات دفاع مقدس خوزستان به ریاست سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» و حضور مدیران مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس شهرهای خرمشهر، آبادان، سوسنگرد و دزفول در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ - 31August 2024

اولین جلسه هم‌اندیشی در خصوص سوژه یابی موضوعات دفاع مقدس خوزستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، اولین جلسه هم‌اندیشی در خصوص سوژه یابی موضوعات دفاع مقدس خوزستان امروز به ریاست سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با حضور سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان و مدیران مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس شهرهای خرمشهر، آبادان، سوسنگرد و دزفول در اهواز برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این جلسه به اهمیت احصا سوژه‌های دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: خوزستان به اندازه نیمی از کشور در این حوزه، حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: تمام جغرافیای طبیعی و انسانی این استان به شکلی درگیر جنگ بودند و ما وظیفه داریم به صورت موضوع محور نسبت به احصا، تبدیل و آرشیو این موضوعات اقدام کنیم چون زیربنای تولید محتوای ما در آینده همین سوژه‌های کشف شده هستند.

سردار شیخ رباط نیز اولویت بندی مراکز فرهنگی و موزه‌های هر شهر بر تمرکز به یک موضوع را یادآور شد و گفت: دزفول بر محور پایداری، خرمشهر بر محور مقاومت و دیگر شهرها باید بر اساس یک مرکزیت محتوایی نسبت به احصا سوژه و تبدیل آن به محتوا اقدام کنند تا در نهایت، استان خوزستان بتواند از همه جنبه‌ها به یک بانک اطلاعاتی قوی مجهز شود.

وی متذکر شد: موزه‌های دفاع مقدس باید محتوای خود را مبتنی بر ذائقه نسل دهه‌های آینذه طراحی کنند که مخاطب را پس نزنند. نسل امروز و فردا حوصله ارائه محتوای عمیق و سنتی را ندارند لذا این سوژه‌ها باید با رسانه‌هایی همچون هوش مصنوعی به آن‌ها ارائه شوند.

در پایان این جلسه مدیران مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس استان نقطه نظرات خود را در خصوص سوژه‌های مناطق خود بیان کردند و خواستار تداوم این جلسات شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار