دبیر علمی چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی خبر داد؛

آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی با رویکرد نگاه به آینده

غلامرضا عزیزی دبیر علمی چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی از آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی با رویکرد نگاه به آینده در چهارمین همایش ملی این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹ - 31August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «غلامرضا عزیزی» دبیر علمی چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از پوستر این همایش که با حضور امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در همایش‌های قبلی به روش‌شناسی در تاریخ شفاهی پرداخته نشده بود، در چهارمین همایش به صورت کم‌نظیری به این مهم پرداخته شده است.

آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی با رویکرد نگاه به آینده

عزیزی ادامه داد: پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت توجه بیشتر به تاریخ شفاهی، حرکت بزرگی در این زمینه شکل گرفته است، به طوری‌که تا قبل از آن تدوین تاریخ شفاهی کند پیش رفته و به آن از زاویه درون‌سازمانی و از جنبه بایگانی نگاه می‌شد، اما امروز سرعت تهیه و انتشار تاریخ شفاهی بیشتر شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی گفت: محور اصلی چهارمین همایش، آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی با رویکرد نگاه به آینده و ارائه راهکار است که در این راستا جلسات عیات علمی همایش تا قبل از برگزاری، چند پیش‌نشست تخصصی را در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاونت عطف آجا و پژوهشکده اسناد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در چهارمین همایش به صورت ویژه به نقش تاریخ شفاهی در حاکمیت (قوای سه‌گانه) و جایگاه هوش مصنوعی در تقویت این جریان و تبیین تاریخ شفاهی پرداخته خواهد شد و د راین راستا تلاش داریم تا با حضور بخش‌های پژوهشی نظامی در کمیته علمی همایش، از نظرات آنها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها