رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:

نهاد خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه است

«حجت الاسلام والمسلمین محمد بهمن» گفت: نهاد خانواده، اصلی‌ترین رکن جامعه و زمینه‌ساز خوشبختی انسان‌هاست و اسلام عنایت و توجه ویژه‌ای به این نهاد ارزشمند دارد.
کد خبر: ۶۸۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ - 31August 2024

نهاد خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «حجت الاسلام والمسلمین محمد بهمن» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در اختتامیه طرح بصیرت ویژه خانواده کارکنان پدافند هوایی ارتش زاهدان، با تاکید بر نقش ویژه بانوان در بصیرت‌ افزایی در جامعه، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز دشمن همه توان و تجهیزات خود را معطوف به خدشه‌دار کردن هویت خانواده در ایران کرده، برگزاری چنین دوره‌هایی برای تمام اقشار جامعه بویژه بانوان ضروری است.

وی هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی را افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی برشمرد و افزود: بسیاری از تغییرات جامعه ریشه در خانواده دارد و همه دستاوردهای بشر در سایه خانواده سالم و امن پدید آمده و استحکام خانواده به عنوان مهمترین نهاد تشکیل دهنده جامعه اثرگذاری مستقیم و نقش مهمی بر استحکام جامعه دارد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش موفقیت خانواده در امور مختلف بویژه تربیت صحیح فرزندان را وابسته به تلاش خستگی‌ناپذیر والدین در زمینه تربیت، توکل و توسل آن‌ها به خدا و اهل بیت( ع) عنوان کرد و گفت: پایبندی والدین به اصول و ارزش‌های دین اسلام در این زمینه موثر و زمینه ساز تربیت دینی فرزندان است.

وی با بیان اینکه چهار رکن؛ قرآن، نماز، احترام به والدین و توسل به اهل بیت موجب رشد، کمال، سعادتمندی و عاقبت بخیری انسان‌ها می‌شود، ادامه داد: علت تاکید ائمه اطهار به نماز به این خاطر است که قبولی نماز موجب قبولی سایر اعمال انسان‌ها و رد شدن نماز موجب رد سایر اعمال است، بنابراین نماز مبنا، معیار و تنظیم کننده زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهمن ضمن تشکر از همسران کارکنان ارتش، صبر و همکاری آن‌ها در برابر ناملایمات و کاستی‌ها را رمز موفقیت کارکنان غیور ارتش قلمداد کرد.

دوره بصیرتی ویژه کارکنان، خانواده‌ها و اعضای وابسته به مدت سه روز ماه با موضوعات سبک زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، مهارت‌های بعد از ازدواج و فضای مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها