دادستان کل کشور:

ضرورت دفاع همگانی از فراجا/ مسکن اولویت مهم کشور است

حجت‌الاسلام «موحدی آزاد» مسکن را اولویت مهم در کشور بیان کرد و گفت: تمامی کالا‌ها و مصالح مورد نیاز مسکن در کشور تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱ - 31August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد موحدی آزاد» دادستان کل کشور بعدازظهر (شنبه) در آئین معارفه دادستان مرکز مازندران اظهار داشت: تولید کنندگان کارشناسان واقعی هستند، اطلاعات میدانی که تولید کننده به همراه کارشناسان و متخصصان در میدان تولید دارد جامع و کامل‌تر است.

ضرورت دفاع همگانی از فراجا/ مسکن اولویت مهم کشور است

حجت‌الاسلام موحدی آزاد افزود: کسانی که میدان فعالیت و تولید را ندیده‌اند اگر بخواهند بخشنامه صادر کنند و بخواهند لایحه قانونی بدهند و یا مقرراتی را وضع کنند سبب بروز مشکلات می‌شود که تاکنون نیز چنین مشکلاتی پیدا شده است.

دادستان کل کشور گفت: یکی از موارد و موضوعاتی که مقام معظم رهبری قبل از شکل گیری دولت فرموده‌اند این بود که طرح‌های فعلی دولت گذشته را پیگیری کند و مسکن از جمله طرح‌هایی است که توسط دولت‌های مختلف تلاش‌هایی در این حوزه شده است.

حجت الاسلام موحدی آزاد تصریح کرد: برخی از دولت‌ها که تنها طرح‌های قبلی در اجرا نکردن بلکه آن را قبول نیست نکرده‌اند قبول نکردند این در حالی که باید طرح‌های جایگزین ارائه شود.

دادستان کل کشور مسکن را مهم‌ترین مسئله در کشور بیان کرد و ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد امنیت روانی برای خانواده‌ها و یا حتی امنیت فیزیکی در جامعه ایجاد کند باید به حوزه مسکن توجه داشته باشد اگر بخواهیم دعوای مالک و مستأجر کاهش پیدا کند باید به حوزه مسکن توجه شود.

وی با اظهار اینکه تنها کالایی که تماماً در داخل کشور تولید می‌شود مسکن بوده و تمام مصالح مورد نیازم در کشور وجود دارد مسکن ناشی از آن است که همتی در این بخش وجود ندارد.

حجت الاسلام موحدی آزاد با عنوان اینکه بهترین کار این است که به نیرو‌های موجود در سازمان‌ها اعتماد کنیم، گفت: در حال حاضر در بعضی جا‌ها نیرو داریم که قطعاً بخشی از آنان مورد نیاز نیست و مدیران که جابجا شدند به نیرو‌های موجود اعتماد نکردند و این مسئله معضل شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظام دارای بخش‌های مختلفی است که باید امنیت را در حوزه‌های گوناگون ایجاد کند، گفت: قوه قضائیه نیز باید به تمامی وظایف خود عمل کند و اکنون فهم مشترک در بین مدیران ایجاد شده و این باید در همه بخش‌ها وجود داشته باشد.

همه وظیفه دفاع از نیروی انتظامی را داریم

وی با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی، عنوان کرد: نیروی انتظامی به صورت فراگیر در همه بخش‌ها از جمله شهر و روستا استان مرز و ... فعالیت می‌کند و در همین چند سال اخیر شهدای زیادی را تقدیم نظام و کشور و مردم کرده است.

حجت الاسلام موحدی آزاد تصریح کرد: این نیرو با کمترین حقوق بیشترین خدمات را در کشور ارائه می‌کند باید قدردان نیروی انتظامی باشیم و قدردان فرزندان خود باشیم که جانفشانی می‌کنند و سبب ایجاد امنیت می‌شوند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تمرد از دستور نیروی انتظامی جرم است و دادستان‌ها باید برخورد کنند با کسانی که از دستور قانونی پلیس تمرد می‌کنند.

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان که همه ما باید از پلیس دفاع کنیم، گفت: همه دادستان‌ها و قضات در این زمینه وظیفه دارند، زیرا در کشور ما شخص حاکم نیست بلکه اصول و قوانین حاکمیت دارند و در کشور ضابطه و قانون حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی پرونده قضائی بااجازه بازپرس مجاز است، گفت: دیگران حق اطلاع رسانی ندارند زیر حق تحقیقات بازپرس را با اطلاع رسانی‌های ناقص تضییع می‌کنند از این رو اطلاع رسانی باید با اجازه بازپرس صورت گیرد.

در این مراسم از تلاش‌های محمد کریمی تقدیر و عالیشاه به عنوان دادستان جدید ساری منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها