برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران اعلام شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران ۲۱ شهریورماه در فردوس برگزار می‌شود که گردهمایی بانوان، اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری مسابقات، توزیع جهیزیه، رونمایی از نماد‌های شهری، رزمایش کمک مومنانه و ... از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.
کد خبر: ۶۸۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ - 31August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۳ شهریور در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی حرکت‌های جهادی ثبت شده و از این پس مسئولیت سنگینی برای گرامیداشت و پررنگ‌کردن این روز ملی بر عهده داریم.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران اعلام شد

قناعت با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، افزود: این اجلاسیه ملی به مناسبت ۱۳ شهریور، سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان جهادگر در زلزله شهریور ۴۷ فردوس و آغاز اردو‌های جهادی در روز ۲۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی، از تدارک و اجرای برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در استان، خاطرنشان کرد: گردهمایی بانوان فردوس، اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری مسابقات والیبال منطقه‌ای جام ۱۳ شهریور، پیاده‌روی عمومی، توزیع جهیزیه، رونمایی از المان‌های شهری، رزمایش کمک مؤمنانه، برپایی نمایشگاه اقتصاد به توان مردم و افتتاح پروژه از جمله این برنامه‌هاست.

قناعت بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ایفای نقش تیمی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های سومین اجلاسیه ملی جهادگران تأکید کرد و افزود: گرچه این هماهنگی و کار تیمی در چندسال اخیر پررنگ شده، اما هنوز ضعف‌هایی در این زمینه مشهود است که امیدواریم با نگاه انقلابی و تدین مدیران استان در برگزاری این اجلاسیه هماهنگی و تعامل لازم وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت زنده‌نگه‌داشتن روحیه جهادی، تصریح کرد: برخی از سیاسیون می‌گویند زمان این مباحث و گروه‌های جهادی گذشته و به دنبال کمرنگ کردن روحیه جهادی در سطح جامعه می‌باشند، لذا یکی از وظایف سنگین انقلابی، انسانی و شرعی ما زنده نگه داشتن روحیه جهادی است، چون اگر انقلاب اسلامی پیروز شد بخاطر همین روحیه جهادی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با همین روحیه جهادی بود که در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، هسته‌ای و ... علیرغم توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن به موفقیت رسیدیم و قطار توسعه و پیشرفت کشور متوقف نشد و به حرکت خود ادامه داد.

قناعت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز کشوری مقتدر است، اضافه کرد: پیام انقلاب اسلامی جهانی و فراگیر است و یکی از دلایل آن همین روحیه جهادی است که باید تقویت و به روز شود.

وی با بیان اینکه در مرکز استان باید میدان و مکان مناسبی به‌نام ۱۳ شهریور نامگذاری شود، تصریح کرد: تولید محتوای باکیفیت و فعالیت تبلیغی به مناسبت ۱۳ شهریور و روز ملی حرکت‌های جهادی باید به عنوان یکی از موضوعات اصلی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، توجه به برگزاری سومین اجلاسیه ملی جهادگران، باید با نگاه استانی باشد و صرف شهرستان فردوس نباید دیده شود لذا همه دستگاه‌های اجرایی استان پای کار باشند تا این اجلاسیه باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها