توطئه شوم ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

طرح جنجالی «ایتمار بن‌گویر» وزیر افراطی رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی با هدف تغییر وضعیت موجود در قدس اشغالی همانند جرقه‌ای در انبار باروت خشم فلسطینیان است که می‌تواند زمینه آغاز درگیری بزرگ و فراگیر را در سرزمین‌های فلسطین اشغالی فراهم کند.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 01September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: برکسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی از روز‌های نخست اشغال سرزمین‌های فلسطین تا امروز همواره به دنبال ویران کردن و تخریب مسجدالاقصی بوده و در این مسیر از هیچ اقدام غیرقانونی و خلاف عرف بین‌المللی فروگذار نکرده است.

توطئه شوم ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

بر اساس اسناد و مدارک موجود و با توجه به فعالیت‌های تاریخی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجدالاقصی، این اقدامات از تجاوزات و تعدی‌ها گرفته تا ساخت اماکن مذهبی مختلف در جوار مسجدالاقصی همه در راستای تحت الشعاع قرار دادن و آسیب زدن به قبله اول مسلمین انجام شده است.

اما توطئه جدید رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس شریف که در آن قرار است تا یک کنیسه بزرگ در جوار دیوار غربی مسجدالاقصی ساخته شود، جدیدترین نقشه و توطئه شوم سران و مقامات تل‌آویو برای فراهم آوردن مقدمات لازم برای ویران کردن قدس شریف و ساختن معبد سلیمان به جای آن است.

در واقع رژیم صهیونیستی با این اقدام، به دنبال از بین بردن و نابود کردن تمامی آثار و نشانه‌های مرتبط با فرهنگ و تمدن اسلامی در این منطقه از سرزمین فلسطین است تا به جای آن اماکن و مراکز مذهبی مختص یهودیان را ساخته و هرچه بیشتر علائم و آثار مرتبط با مسلمانان و دین اسلام را در این منطقه از بین ببرد.

بر همین اساس هم شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۵ تا امروز در اطراف مسجدالاقصی به خصوص در ضلع غربی آن چندین و چند کنیسه و موزه مربوط به یهودیان را ساخته است. این پیشروی در ساخت و ساز اماکن مذهبی یهودیان تا آنجا بوده که نزدیک‌ترین کنیسه حدود ۱۰ متر با دیوار مسجدالاقصی فاصله دارد و کنیسه دیگری که در سه طبقه ساخت شده چشم اندازه مسجدالاقصی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

تمام این وضعیت و شرایط در حالی است که نوع رفتار و برخورد رژیم صهیونیستی با فلسطینیان به خصوص مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان بعد از روی کار آمدن «ایتمار بن‌گویر» وزیر افراطی و تندرو امنیت داخلی این رژیم دستخوش تغییر و تحولات خطرناک و ناخوشایندی شده است، به صورتی که این وزیر تندرو صهیونیست با حمایت اعضای تندرو کابینه نتانیاهو و با همکاری صهیونیست‌ها و یهودیان افراطی بار‌ها به مسجدالاقصی تعرض کرده و به صورت مسلح به صحن آن ورود غیرقانونی کردند.

از طرف دیگر منابع عبری چند هفته‌ای است که از عزم «ایتمار بن‌گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی خبر می‌دهند. این وزیر صهیونیست نیز در اظهاراتی خطرناک و مخاطره‌آمیز خبر از ساخت کنیسه‌ای در داخل مسجدالاقصی داده است. موضوعی بسیار خطرناک و حساس که می‌تواند ضمن خشمگین کردن فلسطینیان مسلمان، جرقه آغاز انتفاضه‌ای بزرگ و مهارناشدنی را بزند.

البته این پایان ماجرا نیست و رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک کننده و خطرناک اقدام به برپایی مراسم‌های مرتبط با دین یهود در مسجدالاقصی کرده است. بر همین اساس هم گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که از چند ماه گذشته تا امروز شاهد برگزاری مناسک تلمودی در داخل قبله اول مسلمانان هستیم. امری که با اعتراض شدید مسلمانان فلسطینی روبرو شده است.

در پایان باید گفت گام بلند رژیم صهیونیستی برای ساخت و ایجاد کنیسه‌های متعدد در مجاور و داخل مسجدالاقصی قدم‌هایی مهم و خطرناک برای از بین بردن آثار و نشانه‌های دین مبین اسلام در این منطقه از جهان و یهودی‌سازی قبله اول مسلمانان است و نه تنها بر مسلمانان فلسطینی که بر تمامی مسلمانان عالم واجب است تا در برابر این اقدام شوم ساکت نمانده، با آن مقابله کرده و مبارزه با این توطئه شوم را وظیفه دینی و مذهبی خود بدانند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها