سرلشکر صفوی:

پیروزی در دفاع مقدس به شکل‌گیری جبهه مقاومت منجر شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امیدوار هستیم انجمن علمی دفاع مقدس ایران بتواند فرهنگ دفاع مقدس را که فرهنگ عشق به اسلام و ایران است، به خوبی تبیین کند.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ - 31August 2024

به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عصر امروز، چهاردهمین جلسه هیات مدیره انجمن علمی دفاع مقدس ایران با حضور سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس هیات مدیره، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» نائب رئیس هیات مدیره، «علی‌اصغر جعفری» عضو هیات مدیره، سردار سرتیپ دوم «علی‌محمد نائینی» بازرس هیات مدیره و معاون روابط عمومی کل سپاه، سردار «احمد غلامپور» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، «مینو اصلانی» مسئول امور بانوان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی (ره)، «محسن اسماعیلی» عضو هیات مدیره، بازرسان، مدیران کمیته‌های تخصصی انجمن در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

پیروزی در دفاع مقدس به شکل‌گیری جبهه مقاومت منجر شد

چهاردهمین جلسه هیات مدیره انجمن علمی دفاع مقدس ایران برگزار شد

در ابتدای جلسه سرلشکر صفوی در رابطه با اهمیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: بدون تردید یکی از عوامل شکست نظام دو قطبی جهان در سال ۱۹۹۱ و شکل‌گیری نظام جدید جهانی و چند جانبه‌گرایی و چند قطبی قدرت در روابط بین الملل، انقلاب اسلامی ایران بود.

سرلشکر صفوی افزود: دفاع مقدس یک دفاع بی‌نظیر با رهبری حضرت امام خمینی (ره) یاری مردم، حضور نیرو‌های بسیجی و مجموعه نیرو‌های مسلح متاثر از شرایط بین المللی بعد از جنگ‌های جهانی بود. این شرایط و وحدت، منجر به پیروزی در دفاع مقدس و در ادامه شکل‌گیری جبهه مقاومت شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی دفاع مقدس عنوان کرد: در ابتدای جنگ دو نظر حاکم بود؛ یک نظر که بنی صدر مطرح می‌کرد مبنی بر سازش و کنار آمدن با آمریکایی‌ها بود و نظر دوم نظر امام و مقام معظم رهبری که در آن مقطع نماینده امام در شورای عالی دفاع بود که تاکید بر مقاومت داشتند و همین دیدگاه باعث پیروزی در جنگ شد.

دکتر صفوی در رابطه با اهمیت انجمن علمی دفاع مقدس ایران اظهار کرد: امیدوار هستیم انجمن علمی دفاع مقدس بتواند فرهنگ دفاع مقدس را که فرهنگ عشق به اسلام و ایران است، به خوبی تبیین کند.

در ادامه جلسه دکتر جعفری «دبیر هیات مدیره»، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجمن در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ ارائه کرد. همچنین برنامه‌های اختصاصی گروه‌های مطالعاتی در شعب انجمن در ۳۰ استان به تصویب اعضای هیات مدیره رسید.

همچنین در ادامه مدیران کمیته‌های روابط عمومی، فضای مجازی و رسانه‌های نوین و آموزش و پژوهش گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود را به اعضای هیات مدیره ارائه کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها