نماینده ولی‌فقیه در گیلان تاکید کرد؛

ارتقاء دانش سیاسی اساتید و دانشجویان لازمه تعالی جامعه

آیت‌الله «فلاحتی» بر ضرورت ارتقای دانش سیاسی اساتید و دانشجویان تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین در دانشگاه‌ها ضروری و لازمه تعالی جامعه است.
کد خبر: ۶۸۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷ - 31August 2024

ارتقاء دانش سیاسی اساتید و دانشجویان لازمه تعالی جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های گیلان، پیوند بین حوزه و دانشگاه را از ثمرات انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: دانشگاه‌ها مبدا تحول و پیشرفت جامعه هستند.

وی با تاکید بر تقویت کارکرد‌های فرهنگی و پژوهشی مراکز دانشگاهی، تصریح کرد: امروز حوزوی آگاه و آشنای نسبت به جامعه و سیاست کاملا دانشگاهی را درک می‌کند و دانشگاهی اگاه و فرهیخته و آشنا به مسائل روز نیز قشر حوزه را درک می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تربیت قشر فرهیخته جامعه از ثمرات وحدت بین حوزه و دانشگاه است؛ ادامه داد: اقشار  مختلف جامعه در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند لذا توجه به ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی اساتید و دانشجویان برای تعالی جامعه ضرورت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعه چند دوره تحول عمیق علمی را شاهد بودیم و امروز سطح دانش در دانشگاه‌های کشور به ویژه استان در طراز خوبی قرار دارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به تقویت زیربنا‌های فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیاز‌های جامعه توجه کنند، خاطرنشان کرد: نظارت بر کارکرد‌های اعضای هیئت علمی، توجه و حمایت از نخبگان در اولویت روسای دانشگاه‌ها باشد.

وی همچنین خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حفظ هویت تمدن اسلامی-ایرانی، در دانشگاه‌ها شد و گفت: دانشگاه‌ها در تکریم اساتیدی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند گام بردارند.

آیت‌الله فلاحتی بر تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرز‌های دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

امام جمعه رشت همچنین خواستار تبادل علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و سایر مراکز علمی شد و ابراز داشت: در راستای لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و علمی پسندیده است که دانشگاه‌ها از اساتید معمم بهره بگیرند و روحانیون شاخص را دعوت به همکاری کنند.

وی یادآور شد: دشمن از عدم آگاهی سیاسی دانشجویان ما به نفع خود بهره می‌گیرد و همه مقدمات حضور دانشجویان ما را در کشور خودشان فراهم می‌کند از این‌رو باید پیرامون شیوه‌های ارتقا اگاهی‌های مربوط به دانش دین و سیاست بیشتر صحبت کرد.

وی سیاست را تدبیر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر دانشجویان ما سیاست‌های کشور خود را بشناسند هرگز کشور خود را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار